چاپ سربرگ اختصاصی

چاپ سربرگ اختصاصی

چاپ سربرگ اختصاصی

در چاپ سربرگ اختصاصی مانند فرم عمومی عمل نمیشود و تنها سفارشات شما روی یک فرم به طور اختصاصی چاپ میشود. اما چرا باید چاپ اختصاصی را برای سربرگ انتخاب کنید و این روش سفارش چه مزیتی برای شما خواهد داشت؟ در فرم عمومی امکان کنترل رنگ وجود ندارد و همه کارها در رنگ های یکسان چاپ میشوند و تلاش میشود تا کارها رنگ قابل قبولی داشته باشند.

اما در چاپ اختصاصی رنگ ها فقط به طور ویژه برای کار شما تعیین میشوند و این مسئله کنترل کار را آسان تر کرده و کیفیت آنرا بالا میبرد. پس میتوانید خروجی بهتری از سربرگ ها انتظار داشته باشید. در کارهای عمومی جنس کاغذ برای همه سفارش ها یکسان است. اما در چاپ اختصاصی برای هر سفارش جنس کاغذ فرق میکند و میتوانید کاغذ خاص و مورد نظرتان را برای سربرگ انتخاب کنید.

علاوه بر این ها در چاپ عمومی کیفیت کار در چاپ مجدد کاهش می یابد و هیچ ضمانتی وجود ندارد که کیفیت کار شما مانند قبل بشود. چون امکان نظارت بر چاپ و مراحل آن کمتر است ولی در چاپ اختصاصی این مزیت وجود دارد که مدام بر چاپ نظارت میشود و امکان اصلاح آن وجود دارد. معمولا در چاپ اختصاصی برای سربرگ میتوانید تعداد بیشتری از تعداد سفارش داده شده را دریافت کنید چون پرتی کار کمتر است اما در فرم عمومی این چنین نیست و معمولا همان تعداد تحویل داده میشود. علاوه بر این که ممکن است کیفیت مورد نظر شما را نداشته باشد. هزینه شما در چاپ عمومی کمتر است اما کیفیت چاپ اختصاصی بیشتر می باشد.

انواع کاغذ مناسب برای چاپ سربرگ 

کاغذ کتان

کاغذ کتان جنسی شبیه به کاغذهای تحریر دارد اما دارای بافت برجسته است و زیبایی خاصی به کار شما میبخشد. با توجه به طرح دارد بورن این جنس کاغذ بهتر است از رنگ های مختلف برای چاپ استفاده نکنید تا زیبایی کار حفظ شود. فرور فتگی ها و برجستگی های کاغذ در رنگ زیاد از بین میرود و نتیجه دلخواه را نخواهید داشت.

کاغذ فانتزی 

برای کاغذ فانتزی تنوع زیادی وجود دارد و انتخاب آن میتواند کار شما را زیباتر کند. از انواع کاغذهای فانتزی میتوان به فابریانو، کرافت، کاغذ چرمی و دیگر کاغذهای رنگی اشاره کرد. برخی از انواع کاغذهای فانتزی رنگ تیره دارند و میتوانید برای چاپ روی آنها از رنگ طلایی یا طلاکوب استفادده کنید.

کاغذ گلاسه 

گلاشه از پرکاربردترین کاغذها است که در دو نوع مات و براق مورد استفاده قرار میگیرد. انتخاب این کاغذ به سلیقه مشتری بستگی دارد و بیشتر برای کاتالوگ یا بروشور استفاده میشود تا برای سربرگ ها. گرماژ این کاغذ 90 گرم تا 300 گرم است و به طور اختصاصی و موارد خاص میتواند برای سربرگ مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا شکننده است وبعد از تا خوردن خراب میشود.

کاغذ تحریر 

کاغذ تحریر از قدیم مناسب ترین کاغذ برای نوشتن نامه است و برای مصارفی چون چاپ سربرگ اختصاصی، کاغذ یادداشت و فاکتور و … بهترین انتخاب است. معمولا کاغذ ارزان قیمتی است و اگر آنرا در گرماژ مناسب تهیه کنید میتوانید برای انواع کارهای چاپی از آن استفاده نمایید. گرماژ این کاغذ بین 70 تا 300 گرم است که برای سربرگ از تحریر 80 یا 100 برگ استفاده میشود.

تعداد رنگ برای چاپ اختصاصی 

به طور کلی برای چاپ همیشه چهار رنگ اصلی وجود دارد، آبی، قرمز، زرد و مشکی. همه رنگ ها از این چهار رنگ ساخته میشوند و زمانیکه که شما یک کار با تعداد رنگ بالا سفارش میدهید از هر چهار رنگ باید برای آن استفاده کرد. برای هر رنگ یک زینک وجود دارد و کار چهار رنگ، دارای چهار زینک است.

برای کارهای با تعداد رنگ کمتر، زینک کمتری لازم است. مثلا برای چاپ دو رنگ آبی و سبز، میتوان از زینک آب و سبز استفاده کرد. رنگ کمرنگ و پر رنگ سبز و آبی از همین دو تهیه میشود و رنگ سومی در کار نیست. تعداد رنگ ها در کار میتواند هزینه چاپ را تغییر دهد و زمانی که برای چاپ اختصاصی سربرگ از رنگ های بیشتری استفاده کنید، هزینه شما کمی بالاتر خواهد بود.

مزیت چاپ اختصاصی به عمومی اسن است که میتوانید تنوع رنگی د رچاپ داشته باشید و بین 5 یا 6 یا حتی تعداد رنگ بیشتری را برای کار انتخاب کنید، بدون اینکه کار افت کیفیت داشته باشد. رنگ های خاص مانند طلایی و مشکی قیمت بالاتری دارند اما زیباتر و چشم نواز تر هستند.

چاپ سربرگ اختصاصی
چاپ سربرگ اختصاصی - چاپ سربرگ

چاپ اختصاصی با برش های خاص 

میتوانید برای چاپ سربرگ اختصاصی خود، یک برش خاص داشته باشید. در حقیقت زمانی که یک شیت به طور اختصاصی برای چاپ شما در نظر گرفته میشود، میتوانید هر مدل و تعداد یا رنگی را برای آن سفارش دهید و با کیفیت مطلوب تحویل بگیرید. مثلا در سربرگ میتوانید یک برش خاص روی کاغذ داشته باشید و یا برای پاکت یک طرح برجسته سفارش دهید.

هر آنچه در ذهن دارید با طراح و چاپخانه در میان بگذارید و برای داشتن یک سربرگ خاص آنرا اجرا کنید. برای اینکه از کیفیت کار مطمئن باشید بهتر است چاپ را به یک حرفه ای بسپارید و در این مورد کیفیت کارتان را تضمین کنید.

در چاپ اختصاصی تلاش میشود تا سلیقه مشتری به طور کامل اعمال شود و ایده های او را روی سربرگ و دیگر اقلام ست اداری اجرا کنیم. با ما در تماس باشید و در این زمینه مشاوره بگیرید تا شما را در رسیدن به خواسته هایتان راهنمایی نماییم. میتوانید برای سفارش، استعلام قیمت و پیگیری سفارشات از طریق لینک زیر اقدام کنید.

چاپ سربرگ

صحافی و ضرب برای سربرگ 

بخش پایانی کار برای چاپ سربرگ اختصاصی، صحافی است که معمولا به صورت سرچسب انجام میشود. میتوانید برای سربرگ ها از خدمات دیگر صحافی مانند پرفراژ یا شماره و … هم استفاده کنید. پرفراژ بیشتر برای فاکتور مورد استفاده است تا بتوانید به آسانی آنرا از از بقیه کاغذها جدا کنید.

برای زیباتر شدن کارتان میتوانید از ورق های با برش طلا یا نقره و رنگ های خاص هم استفاده نمایید. این کارها با سربرگ شما جلوه خاصی میدهند و آنرا جذاب تر میکنند. دقت در انجام این کارهای بسیار مهم است و به بهتر دیده شدن سربرگ شما کمک زیادی میکند.

برجسته سازی لوگو، طلاکوب یا نقره کوب باعث میشود تا برند و سازمان شما منظم و حرفه ای به نظر برسد و در معرفی شما به مشتری نقش زیادی دارد. توجه داشته باشید کارهایی که در چاپ اختصاصی انجام میشوند گارانتی دارند و بعد از تحویل کار امکان مرجوعی و بازبینی وجود خواهد داشت. اگر سفارش شما برای یک ست اداری کامل باشد کیفیت و یکدستی کار را در تمام اقلام خواهید داشت و از آن بهره لازم را میبرید.

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.