چاپ سربرگ A4

چاپ سربرگ A4

چاپ سربرگ A4

چاپ سربرگ A4 بخشی از سیستم استاندارد یک اداره و سازمان است که در سطح بین المللی هم بر اساس همین استاندارد باید نامه نگاری انجام شود. متداول ترین اندازه برای نوشتن نامه ها فرمت کاغذ A4 است. این اندازه در اکثر چاپگرهای خانگی هم قابل چاپ است و به استاندارد کاغذ نامه اداری تبدیل شده است. با وجود اینکه میتوانید نامه را روی کاغذ A4 بنویسید و ارسال کنید، اما این نامه بدون سربرگ رسمیت ندارد.

برای هر سازمان، مدیر و کسانی که که قصد ارسال یک نامه درخواست یا مجوز و … را دارند لازم است تا از سربرگ اختصاصی خود آن شرکت استفاده کنند. به این معنی که کاغذهای A4 باید حاوی مشخصات شما باشند و هماهنگ با رنگ و تم سازمان شما طراحی شوند. باید یک نامه ، تماما گویای زمینه فعالیت شما باشد تا بتواند نظر مخاطبتان را جلب کند.

برای داشتن یک طرح اختصاصی از سربرگ خودتان با بهترین کیفیت با چاپخانه آراکس تماس بگیرید.

چاپ سربرگ- چاپ ست اداری

مشخصات یک سربرگ حرفه ای 

درست همانطور که دو شرکت هیچگاه برابر نیستند، طراحی سربرگ آنها هم یکسان نخواهد بود. طراحی شما به اندازه برندتان منحصر به فرد است. بنابراین، طرح های سفارشی برای چاپ سربرگ A4 زیاد است تا بتواند مطابق با نیاز شما انجام شود. شما میتوانید طرح سربرگ را طوری انتخاب کنید که برجسته باشد یا در چاپ تک رنگ یا دو رنگ انجام شود.

شما همچنین میتوانید برای سربرگ از خدمات پس از چاپ مانند طلاکوب، لوگوی برجسته، نقره کوب و … استفاده کنید. اضافه کردن این موارد میتواند مطابق با سلیقه و نظر شما انجام گیرد تا سربرگ اختصاصی خود را داشته باشید. سربرگی که از طرف شما ارسال میشود بخشی از نامه ای است که شما را به گیرنده معرفی میکند و همچنین اطلاعات مهمی را در مورد شما از جمله آدرستان به او میدهد.

پس لازم است که روی سربرگ به جایگاه چاپ آدرس و اطلاعات تماس خود دقت کنید و لزوم وجود این اطلاعات را بدانید. مهم است که مشتری و مخاطب شما بعد از دریافت نامه بتواند به شما پاسخ دهد و برای این کار به اطلاعات شما نیاز دارد. واجب است که ادرس سایت و ایمیل شما هم روی سربرگ باشد تا کار را برای مخاطب آسان تر کند.

انواع کاغذ مناسب برای چاپ سربرگ 

چاپ سربرگ اختصاصی
چاپ سربرگ A4 چاپ سربرگ
چاپ سربرگ a4

کتان 120 گرم 

سربرگ کتان 120گرم از پرمصرف ترین انواع کاغذ برای چاپ در تعداد زیاد است و معمولا به صورت افست انجام میشود. کاغذ کتان دارای بافت ریزی است که به راحتی میتوانید روی آن بنویسید و چاپ کنید و بسیار برای چاپ دورو مناسب می باشد.

تحریر 80 گرم 

کاغذ تحریر 80 گرم معمول ترین نوع کاغذ برای چاپ انواع سربرگ در بازار است. میتوانید برای چاپ سربرگ A4 روی این کاغذ به صورت دورو یا یک رو و فول رنگی اقدام کنید. البته این کاغذها برای چاپ دورو خیلی مناسب نیستند و بهتر است از کاغذ با گرماژ بالاتر استفاده کنید. برای طراحی سربرگ لوگو و سایر نوشته ها باید از لبه های کاغذ 5 سانت فاصله داشته باشد.

تحریر 100 گرم 

این نوع کاغذ از ضخامت بهتری برخودار است و برای استفاده اداری و قرار گرفتن در پرینتر مناسب تر است. سفارش چاپ این نوع سربرگ میتواند به صورت 4 رنگ یا تمام رنگی باشد. در صورت نیاز مشتری برای دریافت سربرگ میتوانید به صورت سرچسب داشته باشید. انواع سربرگ A4 و A5  را میتوانید روی این نوع کاغذ داشته باشید.

چرا به چاپ سربرگ نیاز داریم ؟

در این روزها که ارتباط از طریق نامه های الکترونیکی و ایمیل ها انجام میشود، شاید از خودتان بپرسید، آیا باز هم نیازی به چاپ سربرگ A4  داریم؟ پاسخ این است که تفاوتی ندارد که شما را نامه را به صورت فیزیکی میفرستید یا الکترونیکی، در هر صورت برای رسمی شدن آن نیاز دارید که روی سربرگ چاپ شود. هنوز مهم است که نامه شما دارای یک فرمت مشخص باشد و به طور رسمی آنرا ارسال کنید. هنر نوشتن نامه و اجزای مختلف آن اهمیت دارد و ساده نیست. حتی دانستن این که چطور عنوان نامه را بننویسید اهمیت دارد. رعایت نکات چاپ برای سربرگ ها و اهمیت به جانمایی المان ها به ویژه آدرس، مهم است زیرا :

👈 حرفه ای بودن شما را به مخاطب منتقل میکند.

👈 پاسخ دادن به پیام شما را آسان تر میکند و نیازی نیست تا همیشه مخاطب پاکت را نزد خود نگه دارد وقتی همه اطلاعات روی یک کاغذ هستند.

👈 اغلب شما از این طریق میتوانید سریع تر پاسخ نامه را دریافت کنید که در دنیای امروز ارتباطات فوری اهمیت زیادی دارد.

چاپ سربرگ - چاپ ست اداری

نحوه چاپ سربرگ 

سربرگ را چاپ کنید

پس از جاگذاری عناصر روی کاغذ، شما آماده هستید تا نمونه نامه مورد نظر خود را برای استفاده چاپ کنید. حالا میتوانید از این طرح برای مکاتبات خود استفاده نمایید و به صورت چاپ سربرگ A4 آنرا داشته باشید.

یک فونت انتخاب کنید

نام کسب و کار شما به طور معمول ویژگی اصلی سربرگ شما خواهد بود. برای ارتقای دوام برندسازی از همان فونت برای لوگو یا آرم روی سربرگ استفاده کنید. فونت باید جسورانه، خوانا و چشم نواز باشد.

یک طرح انتخاب کنید

میتوانید تصویری را هماهنگ با نام و اطلاعات تجاری خود انتخاب کنید یا اگر از قبل لوگو و آرم آماده دارید میتوانید آن را روی سربرگ بزنید. بهتر است یک طرح ساده و براق انتخاب کنید که در صورت لزوم به راحتی قابل چاپ باشد.

اندازه و شکل را انتخاب کنید

به طور کلی سربرگ شما در بالای یک نامه قرار خواهد گرفت. پس باید ابعاد خود را بر این اساس انتخاب کنید. یک مستطیل با طراحی زیبا برای نامه باید داشته باشید.

چاپ سربرگ - آراکس پرینت

چاپ سربرگ اختصاصی

سربرگ مشاغل عنوانی از پیش چاپ شده بر روی اسناد مانند نامه ها، یادداشت ها و قراردادها است. از جمله موادری است که باعث میشود هر نامه و مدرکی حرفه ای به نظر برسد و به برندسازی شما کمک خواهد کرد. چاپ سربرگ سفارش یا اختصاصی بسیار آسان است، به خصوص اگر یک الگوی مناسب برای آن در نظر گرفته باشید. میتوانید برای سربرگ دو یا سه رنگ متضاد انتخاب کنید. سربرگ سفارشی فرصتی است برای افزودن کمی رنگ به مکاتبات اداری شما. میتوانید رنگ را به قسمت حاشیه، هدر یا حتی قسمت های اصلی نامه اضافه کنید.

از انتخاب رنگ های جسورانه نترسید. رنگ های روشن و متضاد یکی از بزرگترین روندهای یک طراحی حرفه ای است. به طور مثال میتوانید برای سربرگ های تجاری از رنگ های پر جنب و جوش مانند زرد استفاده کنید. الگوی سبز و آبی یک الگوی مدرن و محافظه کارانه است. یکی از راهای انتخاب رنگ مناسب توجه به الگوی رنگی مکمل که باید از چرخ رنگ انتخاب شود. لازم است تا لوگوی خود را در بالای سربرگ قرار دهید. هدف از این کار نشان دادن آرم تجاری شما در تمام مکاتبات و ارتباطات می باشد تا سازمان  مردم شما را از روی لوگو تشخیص دهند.

به طور معمول لوگو باید در بالای نامه قرار بگیرد. یک راه ساده برای انتخاب رنگ سربرگ، توجه به رنگ های لوگوی شماست که میتوانید از همان رنگ برای سربرگ استفاده کنید. میتوانید کمی ریسک کنید و یک پس زمینه رنگی برای سربرگ خود انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که باید برا این سربرگ از فونت روشن استفاده کنید و برای طح روش از فونت تیره تر. به طور مثال برای بک گراند سرمه ای میتوانید فونت طلایی رنگ در نظر بگیرید.

چاپ سربرگ - چاپ آراکس

چگونه یک نامه اداری بنویسیم ؟

نوشتن عنوان نامه اداری مانند نوشتن عنوان برای نامه شخصی نیست. نامه های اداری معمولا بسیار رسمی هستند و شما نیز میخواهید که این گونه باشند. به خصوص از آنجا که شما میخواهید به یک اداره رسمی دیگر نامه بزنید پس باید به رسمی بودن آن توجه کنید. قالب عنوان کسب و کار مانند قالب نامه رسمی، خاص است و باید اطلاعات خاصی در آن ذکر شود.

1- اگر قالب حرفه ای برای نامه دارید، از آن استفاده کنید.
برخی از مشاغل – بزرگ یا کوچک – کاغذهایی با قالب حرفه ای دارند که در آن اقدام به نوشتن نامه میکنند. یک نامه زمانی رسمی است که تمام اطلاعات شما را از جمله نام شرکت و آدرس داشته باشد.

2- آدرس خود را درج کنید.
اولین چیزی که در زمان نوشتن عنوان نامه باید به آن توجه شود آدرس است. آدرس شامل نام شهر، خیابان، کوچه، شماره پلاک و شماره واحد و کدپستی میشود. اگر در یک ساختمان زندگی میکنید باید نام و شماره ساختمان را هم در آدرس بگنجانید.

3- تاریخ را بنویسید.
در مرحله بعد لازم است تا تاریخ نامه درج شود. شما نمیخواهید که زمان ارسال نامه شما فراموش شود. پس لازم است تا آنرا یادآوری کنید. یک خط بین آدرس و تاریخ فاصله بگذارید و خواهید دید که فضا را زیباتر و تمیز تر میکند. به علاوه تاریخ خوانا تر خواهد بود.

4- شروع به نوشتن کنید.
قبل از نوشتن و بعد از سلام فضایی را خالی بگذارید و سپس شروع به نوشتن نمایید. سلام باید رسمی باشد و یک سلام رسمی برای نامه ادرای با نامه های دیگر تفاوت دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.