تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات

تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات

تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات


تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات چیست؟

تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات ، امروز به بررسی تاثیر چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور برای تبلیغات میپردازیم.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ دفترچه ای ست کامل که شرکت، سازمان یا کارخانه و خدمات یا محصولات تولیدی آنها را به مصرف کننده معرفی میکند، به نوعی کاتالوگ زبان گویای تولید کننده و رابط مابین آنها و مصرف کنندگان میباشد پس هر چه در طراحی و چاپ کاتالوگ دقت به خرج دهیم تاثیرات آن را در فروش و موفقیت در بازار هدفمان مشاهده خواهیم کرد.

ممکن است در صورت نیاز فوری به چاپ بروشور از چاپ فوری یا دیجیتال در تیراژ کم استفاده شود ولی همواره افست پیشنهاد اول برای چاپ کاتالوگ میباشد.

تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات

چرا چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور برای تبلیغات مهم است ؟

با وجود گسترش و پیشرفت رسانه و شبکه های مجازی در دنیای بازاریابی و تبلیغات، همچنان چاپ کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی به عنوان ابزاری موثر و به صرفه برای تبلیغات در دنیای تجارت محسوب میشود.

صنعت چاپ و به ویژه چاپ کاتالوگ و  چاپ بروشور به طور مستقیم در ارتباط با بسیاری از فعالیت های تجاری و اقتصادی میباشد.

در دنیای امروز که بحث بازاریابی و تبلیغات به عنوان فاکتوری بسیار اثرگذار در موفقیت های تجاری به حساب می آید، چاپ کاتالوگ، بروشور، بنر ها و بسیاری محصولات چاپی دیگر همواره به عنوان یکی از راههای تبلیغاتی موفق برای معرفی محصولات یا خدمات به بازار هدف میباشد.

تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات

چگونگی چاپ کاتالوگ اصولی و تاثیر گذار

همانگونه که گفتیم چاپ کاتالوگ یا بروشور یکی از پرکاربردترین شیوه های تبلیغات میباشد که معمولا کاتالوگ گرانتر و در تیراژ کمتر از بروشور چاپ میگردد. نکته بسیار مهم، طراحی صحیح کاتالوگ به گونه ای که کاملا بیانگر ویژگیها و مشخصات محصول باشد و همچنین استفاده از تصاویر جذاب در آن میباشد.

از ویژگیهای کاتالوگ معرفی محصول در زمان کوتاه میباشد، پس پیشنهاد میشود از اطلاعات کافی و جامع در متن آن استفاده شود که بیانگر نمایی کلی از خدمات یا محصولات مورد نظر باشد.

مراحل چاپ کاتالوگ از اول تا آخر 

همه ی ما اهمیت وجود کاتالوگ جهت بازاریابی در کسب خود را میدانیم اما قبل از انجام هر کاری در روند طراحی و چاپ کاتالوگ بهتر است محتوا، تصاویر مربوط به محصولات یا خدمات و نوع رنگبندی کاتالوگ خود را مشخص کنیم؛ در این صورت اولین مرحله برای جاپ کاتالوگ جمع آوری محتوای مورد نیاز آن میباشد.

مراحل چاپ کاتالوگ را میتوان اینگونه بیان کرد:

👈تهیه و تنظیم محتوای مورد نیاز از محصولات یا خدمات جهت چاپ در کاتالوگ
👈تهیه ی تصاویر حرفه ای و با کیفیت از محصولات یا خدمات
👈انتخاب نوع رنگبندی کاتالوگ منطبق با مخاطبان آن
👈انتخاب اندازه یا قطع کاتالوگ متناسب با محتوای موجود
👈طراحی کاتالوگ متانسب با بازار هدف
👈انتخاب کاغذ های مورد نیاز جهت چاپ کاتالوگ
👈چاپ کاتالوگ متناسب با تیراژ آن
👈انتخاب روکش کاتالوگ در صورت نیاز
👈برش کاتالوگ در ابعاد درخواستی
👈صحافی کاتالوگ طبق روش درخواستی
👈بسته بندی و ارسال

تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات

نکات مهمی که در چاپ کاتالوگ باید در نظر بگیرید!

در چاپ یک کاتالوگ خوب و با کیفیت موارد مهم زیادی وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

✔️طراحی کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ مطالب میبایست بگونه ای قرار گیرند که علاوه بر رساندن هدف کاتالوگ بیننده را در مطالعه تمامی موارد کاتالوگ تشویق نماید که البته در این راه چاپ و نوع چاپ کاتالوگ نیز بی تاثیر نیست.

✔️صفحه بندی و فرم بندی صحیح کاتالوگ

یعنی قبل از چاپ کاتالوگ شما باید به گونه ای طراحی شود که پس از چاپ کاتالوگ در ترتیب کردن صفحات با مشکل مواجه نشویم. همچنین ویراستاری کاتالوگ و کنترل مارجین های برش و نکات کنترلی قبل از چاپ کاتالوگ شامل همین بخش میباشد.

✔️چاپ کاتالوگ

مهمترین قسمت پیدایش یک کاتالوگ ماندگار چاپ آن میباشد که اگر رنگ های نا مرغوب استفاده شود و رنگ ها را نتوان بدرستی بر روی هم قرار داد نتیجه نهایی یک کاتالوگ نا مرغوب میشود که کسی حتی میل مطالعه آن را هم پیدا نمیکند پس استفاده از رنگ های شفاف و بسیار با کیفیت آلمانی و چاپ بوسیله دستگاه چهار رنگ همزمان میتواند شما را به هدف نهایی یعنی یک کاتالوگ زیبا و چشم نواز نزدیک نماید.

✔️روکش جلد و یا صفحات داخلی کاتالوگ

اگر نیاز به روکش وجود دارد استفاده از روکش با کیفیت و مرغوب تفاوتی نمیکند که سلفون باشد یا UV در هر حال نتیجه کار میبایست رضایت شما مشتری گرامی را جلب نماید.

انواع روکش جلد کاتالوگ عبارت است از:

1- سلفون براق سرد 2- سلفون مات سرد 3- سلفون براق حرارتی 4- سلفون مات حرارتی 5- UV براق 6-UV مات

✔️صحافی، برش و خط تاهای کاتالوگ

آخرین مرحله مربوط به صحافی مناسب، با کیفیت و دقیق، برش لبه های دقیق به گونه ای باشد که لبه های کاتالوگ دقیقاً بر روی هم قرار گیرند و خط تا ها دقیق و در محل مناسب خود باشند.

واحد بسته بندی و ارسال که در مجموعه چاپخانه های نقش هنر بسیار مهم بوده تا نتیجه کار با کیفیت مناسب به دست مشتریان عزیز برسد.

چاپ کاتالوگمقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.