طراحی و چاپ بروشور مناسب

طراحی و چاپ بروشور مناسب چاپخانه آراکس

طراحی و چاپ بروشور مناسب چاپخانه آراکس


طراحی و چاپ بروشور مناسب

برای بازاریابی و معرفی شرکت به مشتری همه ما نیاز به بروشور داریم. اما طراحی و چاپ بروشور مناسب با هر کسب و کار منحصربه فرد و متفاوت است. زیرا هر برند و شغلی بر اساس زمینه فعالیت خود اقدام به طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی مانند بروشور و کاتالوگ و … مینماید.

چاپ بروشور یک وسیله برای توسعه روابط عمومی و تبلیغات است. تبلیغات و معرفی محصول به مشتری جهت فروش بیشتر و در نهایت سود برای تولید کننده یا فروشنده است. یک بروشور مناسب با کسب و کارتان میتواند شما را در جهت رسیدن به این هدف بسیار کمک کند و تاثیر زیادی روی مخاطب تان بگذارد. اما میخواهیم بدانیم طراحی و چاپ بروشور مناسب با کسب و کار ما چگونه باید انجام گیرد.

بروشور و انواع آن 

بروشور یک ابزار تبلغیاتی و بازاریابی بر مبنای چاپ است. مبداء پیدایش طراحی و چاپ بروشور به این سبک از قرن هجدهم و کشور فرانسه آغاز شده است. طراحی بروشوربر مبنای تا خوردن است و انواع مختلفی دارد. بر این اساس بروشور دو لت، سه لت و چهار لت دو دروازه ای، سه لت نامه ای، تای موازی و دوبل و آکاردئونی را میتوانیم داشته باشیم. انتخاب و طراحی و چاپ بروشور مناسب با کسب و کار شما به نیاز و سلیقه تان بستگی دارد.

تقسیم بندی دیگری که برای بروشور وجود دارد بر اساس جنس کاغذی است که برای چاپ بروشور انتخاب میشود. این تقسیم بندی براساس جنس و ضخامت کاغذ است. در حقیقت بروشور یک وسیله تبلیغاتی لوکس است و معمولا باید جنس مرغوب تری نسبت به اقلامی چون تراکت داشته باشد. به این منظور برای طراحی و چاپ بروشور مناسب با کسب و کارتان میتوانید گرماژ متفاوت با ضخامت متفاوت از کاغذها انتخاب کنید.

مطالب مرتبط :

چاپ ست اداری حرفه ای

کاتالوگ یک ابزار بازاریابی موثر

طراحی و چاپ سربرگ فوری

چاپخانه آراکس طراحی و چاپ بروشور مناسب

طراحی و چاپ بروشور چگونه انجام میگیرد؟

تصمیم گیری در رابطه با طراحی و چاپ بروشور مناسب با کسب و کار شما به زمینه فعالیت و سلیقه شما بستگی دارد. همچنین به بودجه و روش درج اطلاعات در بروشور نیز وابسته است. اما یک بروشور مناسب برای شما تنها زمانی ارزش دارد که توسط مخاطب خوانده شود و بتواند او را جذب کند.

چاپ بروشور معمولا با هدفی خاص انجام میگیرد. این هدف ممکن است اطلاع رسانی یک همایش و نمایشگاه، معرفی یک خدمت یا محصول و یا منوی رستوران و کافه باشد. بروشور با هر هدفی که چاپ شود باید مناسب با زمینه کسب و کار شما باشد. در نهایت طراحی و چاپ بروشور مناسب برای شما به سلیقه شما نیز بستگی دارد. معمولا برای کسب و کارهایی چون کافه ها و رستوران ها، چاپ بروشور به شکل دروازه ای انجام میگیرد. اما برای کسب و کارهایی چون شرکت های ساختمانی، بروشور به شکل آکاردئونی مناسب تر است.

نکته مهم دیگر بعد از توجه به طراحی و چاپ بروشور مناسب با کسب و کارتان موضوع بروشور است. همانطور که گفته شد هدف از طراحی و چاپ بروشور متفاوت است. اگر موضوع شما دارای توالی مشخص است، استفاده از بروشور آکاردئونی برای شما بهتر است. اما اگر اطلاعات را به صورت چند بخشی و مجزا میخواهید در اختیار مخاطب قرار دهید بروشور دروازه ای را برای این منظور انتخاب کنید.

موضوع کاری شما میتواند حجم اطلاعاتی را که میخواهید به مخاطب منتقل کنید مشخص میکند. به این ترتیب تصمیم میگیرید که بروشور شما دو لت، سه لت یا چهار لت باشد. در نهایت بودجه شما برای اینکار و هزینه ای که در نظر میگیرید هم نقش تعیین کننده در انتخاب کاغذ و کیفیت چاپ بروشور دارد.

در این مقاله بخوانید : چند ترفند برای کاهش قیمت چاپ بروشور رنگی

طراحی و چاپ بروشور مناسب چاپ بروشور چاپخانه آراکس

سایز مناسب برای برشور 

طراحی و چاپ بروشور مناسب درسایزها و ابعاد مختلفی امکان پذیر است. البته همیشه برای چاپ ابعاد استانداری وجود دارد. به طور معمول چاپ بروشور در قطع A4 و A5 انجام میشود. این دو سایز پرکاربردترین و سایز معمول برای چاپ بروشور است. اما در برخی موارد خاص با توجه به سلیقه مشتری یا موضوع کسب و کار ممکن است سایز بروشور تغییر کند. مثلا بروشور میتواند مربعی در سایز 19 در 19 طراحی و چاپ شود.

برای چاپ بروشور دو سایز متعارف دیگر هم وجود دارد. سایز DL و Legal که در اندازه های 210 در 99 میلیمتر و 355 در 210 میلیمتر طراحی و چاپ میشوند. مزیت بروشورهای DL این است که در پاکت نامه معمولی یا در اصلاح پاکت های ملخی به راحتی جای میگیرند. سایز Legal را در اصلاح Us letter هم می نامند.

چاپ بروشور مناسب با کسب و کارتان را از ما بخواهید!

برای معرفی یک کسب و کار همیشه بروشور ها به عنوان یک بوم تبلیغاتی عمل میکنند. پس مهم است که بروشور گویا و با کیفیت و متناسب با زمینه فعالیت شما باشد. برای چاپ بروشور با چاپخانه آراکس تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. آراکس پرینت با بیش از چهل سال سابقه در زمینه چاپ کاتالوگ، چاپ ست اداری،چاپ سربرگ و … آماده همکاری با ما مشتریان عزیز می باشد. میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

چاپ بروشورمقالات

1 Comment

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.