قیمت چاپ سربرگ فوری چطور محاسبه میشود

قیمت چاپ سربرگ فوری

قیمت چاپ سربرگ اداری فوری با توجه به اهمیت بسیار زیاد سربرگ در مکاتبات و نامه نگاری های اداری یکی از سوالات رایجی می باشد که اغلب کسب و کارها به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستند. مانند تمام اقلام موجود در بازار، تعرفه چاپ سربرگ فوری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در ادامه نگاهی جامع به قیمت چاپ سربرگ a5، نکات مهم در تعیین قیمت چاپ انواع سربرگ و هر آنچه که باید در این باره بدانید خواهیم داشت. با مرکز تخصصی چاپ آراکس همراه باشید.

چرا قیمت چاپ سربرگ اداری مهم است؟

از آنجا که برای چاپ سربرگ در اغلب مواقع از کاغذهای تحریر استفاده میشود، در نتیجه هزینه چاپ یک برگ از آن زیاد بالا نیست. به همین خاطر ممکن است هزینه آن برای کسب و کارهای نوپا زیاد مهم نباشد. واقعیت این است که سفارشات چاپ سربرگ فوری با تیراژهای بالا می باشد. در نتیجه قیمت کمی که برای یک سربرگ تعیین می گردد، ممکن است در سفارشات 2000 و بالاتر کاملا چشمگیر باشند.

علاوه براین، با توجه به نوع طراحی و رنگبندی موجود در سربرگ و غیره، قیمت چاپ سربرگ ممکن است تغییر کند. در نتیجه، لازم است قبل از شروع فرآیند طراحی از فاکتورهای موثر در تعیین تعرفه چاپ سربرگ اطلاع داشته باشید. در نهایت این فاکتورها را در طراحی مد نظر قرار داده و هزینه های تبلیغات و چاپ را بر اساس بودجه تعیین خواهید کرد.

مطالب پیشنهادی

تبلیغات ارزان و سریع با چاپ سربرگ فوری

چاپ ست اداری اختصاصی، اولین گام برای متفاوت بودن

تعرفه چاپ سربرگ

تعرفه چاپ سربرگ فوری

ممکن است برایتان تا بحال پیش آمده باشد که برای چاپ سربرگ a5 و با دو طرح مختلف هزینه های متفاوتی را پرداخت کرده باشید. در این شرایط قطعا از خودتان می پرسید که چطور در فاصله زمانی کوتاه قیمت ها تا این اندازه تغییر کردند. واقعیت این است که دلیل این تفاوت قیمت ها به فاکتورهای مختلفی وابسته می باشد. در نتیجه نمی توان انتظار داشت که تعرفه چاپ سربرگ فوری در تمام طرح ها و سفارشات یکسان باشد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت چاپ سربرگ رنگی و غیره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قیمت چاپ سربرگ a5 و a4

بر اساس نوع فعالیت برند و کسب و کارها ابعاد و اندازه های متفاوتی برای سربرگ ها در نظر گرفته می شود. در اغلب مواقع سفارشات شامل چاپ سربرگ a4 و سربرگ a5 می باشد. همان طور که می دانید، کاغذهای A5 اندازه ای نصف A4 دارد. در نتیجه میزان کاغذ مصرف شده در سفارشات چاپ سربرگ A5 هزینه کمتری را برای کاغذ آن پرداخت خواهید کرد. به عبارت دیگر، می توان نتیجه گرفت که قیمت چاپ سربرگ با یک طرح و جنس یکسان و در دو اندازه متفاوت، برای سفارشات با برگه a5 ارزان تر از a4 خواهد بود.

نوع کاغذ

کاغذهای متنوعی در صنعت چاپ استفاده میشوند و هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. برای چاپ سربرگ دیجیتال و افست از دو کاغذ تحریر و کتان استفاده میشود که از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه می باشند. اما مساله مهم این است که این دو نوع کاغذ قیمت های متفاوتی دارند و بر همین اساس قیمت چاپ سربرگ تغییر خواهد کرد.

علاوه براین، گرماژ یا وزن کاغذ در اغلب مواقع بین 100 تا 120 گرم می باشد. همیشه این مساله را برای تمام سفارشات چاپ از قبیل چاپ کاتالوگ ، بروشور و غیره مد نظر داشته باشید که با افزایش گرماژ، قیمت کاغذ نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه، اگر به دنبال چاپ سربرگ ارزان هستید، بهتر است کاغذهایی را انتخاب کنید که گرماژ کمتری دارند.

تعرفه چاپ سربرگ a5

تعداد رنگ های سربرگ

با توجه به محدودیت های دستگاه های چاپ در تعداد رنگ های آنها و همچنین هزینه بر بودن استفاده از برخی رنگ های خاص در آنها، در نتیجه طرح ها با بیشتر از 4 رنگ گران تر از سایر سفارشات می باشند. از دیگر راه های کاهش هزینه چاپ سر برگ فوری و سایر عناصر چاپی مانند چاپ ست اداری کم کردن تعداد رنگ های آن در حین طراحی می باشد.

چاپ سربرگ با لوگو برجسته

یکی از مهم ترین المان های موجود روی سربرگ اداری و غیره، لوگو یا آرم برند مربوطه می باشد. اهمیت استفاده از لوگو بر روی اوراق اداری یکی از مهم ترین کارها در برندینگ بوده و در تبلیغات اثرات مثبتی دارد. در برخی از سفارشات چاپ اختصاصی سربرگ، مشتری ترجیح می دهد تا لوگو برجسته چاپ شود. چاپ لوگو با طرح برجسته باعث میشود تا زیبایی نهایی طرح بیشتر شده و تا حد زیادی اعتبار برند را افزایش می دهد.

با توجه به اینکه لوگو برجسته هزینه بر می باشد، در نتیجه قیمت چاپ سربرگ با این ویژگی ها بیشتر از سفارشات معمولی و عمومی محاسبه می گردد.

مطالب پر بازدید

ارزان ترین قیمت چاپ ست اداری

چاپ سربرگ دیجیتال یا افست

در سفارشاتی که زمان اهمیت زیادی دارد و تیراژ کار کمتر از 2000 تا می باشد، چاپ سربرگ دیجیتال یکی از گزینه های مناسب می باشد. در مقابل، برای سفارش چاپ سربرگ افست که اغلب تیراژ بالایی دارند گزینه بهتری می باشد. تفاوتی ندارد که چاپ دیجیتال را انتخاب می کنید یا افست، در هر صورت با افزایش تیراژ کار هزینه نهایی چاپ کاهش پیدا خواهد کرد.

نکته مهم در نوع سیستم چاپ به کار رفته این است که علاوه بر نوع چاپ، مدت زمان مورد نیاز برای تحویل سفارش نیز در قیمت آنها تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، ممکن است سفارش چاپ افست سربرگ 4 روزه انجام شود یا یک هفته، که قطعا سفارش 4 روزه قیمت بیشتری خواهد داشت. در نتیجه، بهتر است سفارشات خود را در زمان مناسب ارائه دهید تا بتوانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

چاپ سربرگ فوری ارزان

چاپ سربرگ طلاکوب

قیمت چاپ سربرگ اختصاصی و سفارشی در حالت کلی بخاطر نوع برش، استفاده از نقره کوبی یا طلاکوب در طرح سربرگ قیمت بالاتری نسبت به سایر سفارشات دارد. طلاکوب و نقره کوب بودن بخش هایی از طرح سربرگ باعث میشود تا جلوه زیباتری به طرح بدهید و چشم مخاطبان بیشتری به سمت آنها جذب می گردد. به همین خاطر است که برندهای معتبر، با پرداخت هزینه کمی بیشتر از این نوع طراحی و چاپ استفاده می کنند تا سربرگ و سایر اوراق اداری آنها ظاهری شکیل داشته باشند.

قیمت چاپ مجدد سربرگ

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین تعرفه چاپ سربرگ، تعداد دفعات چاپ همان طرح می باشد. اگر یک طرح را در دفعات قبل چاپ کرده اید و برای چاپ مجدد به چاپخانه اولیه مراجعه می کنید، بخاطر کسر هزینه های مربوط به فیلم و غیره در چاپ افست، قیمت چاپ کمتر خواهد شد. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که در صورتی می توان از این کاهش هزینه استفاده نمود که طرح تغییر نکرده باشد، چاپخانه تغییر نکرده باشد و همچنین مدت زمان زیادی از سفارش اولیه نگذشته باشد.

چاپ سربرگ با برش های خاص

از دیگر ویژگی هایی که در چاپ سربرگ سفارشی می توان مشاهده کرد، نوع برش کاغذها می باشد. در برخی از مواقع ممکن است یک برند بخواهد سربرگ هایش شکلی متفاوت با سربرگ های رایج در بازار داشته باشد. خلاقیت و ایده پردازی در نوع طراحی سربرگ ها در نهایت بر قیمت چاپ آنها اثر می گذارد. برش کاغذها با طرح های سفارشی از مهم ترین فاکتورها در افزایش قیمت چاپ سربرگ رنگی و غیره می باشد.

محاسبه قیمت سربرگ فوری

همان طور که تا این قسمت از مطلب اشاره شد، قیمت های متفاوتی را می توان برای سفارشات چاپ سربرگ ارائه داد. دلیل این کار عوامل و فاکتورهای مختلفی می باشد که در این زمینه وجود دارند. علاوه بر موارد ذکر شده میزان کارمزد چاپخانه را نیز باید مد نظر قرار دهید. در نتیجه برای اطلاع از تعرفه چاپ سربرگ فوری و غیره باید با چاپخانه های شناخته شده در این زمینه مشورت کنید.

چاپخانه آراکس، به عنوان یکی از باسابقه ترین مراجه در زمینه چاپ با سالها تجربه و تخصص می تواند گزینه ای مناسب برای اطلاع از قیمت چاپ سربرگ و سفارش چاپ باشد. برای برقراری ارتباط با این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

چاپ سربرگمقالات

1 Comment

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.