نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت

نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت

نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت


نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت

از چاپ پاکت بعنوان رسانه ماندگار و نوعی از تبلیغات نام برده میشود. بعبارتی چاپ پاکت نوعی رسانه تجاری چاپی است که در بردارنده شرح مشخصات، کاربرد کلی کالا، محصولات و سایر مطالب مفید مشتری و مخاطب است.

پاکت در لوازم التحریر، نوشت افزار و ملزومات اداری جایگاه انکار نشدنی دارد. مصرف پاکت با روند های تکنولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی ارتباط مستقیم دارد. چاپ پاکت بخوبی میتواند ماهیت، هویت، اعتبار و منزلت مجموعه اقتصادی را نشان دهد.

مطالب مرتبط :  درباره ی چاپ پاکت اختصاصی چه میدانید؟

نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت

نکات اصلی در چاپ پاکت A4

برای چاپ پاکت A4 ، توجه به انتخاب نوع، جنس کاغذ پاکت، کاربرد و مدل آن لازم است. برای چاپ بر روی طرح های معمولی از کاغذ تحریر 80 گرمی و برای طرح های اختصاصی از کاغذ گلاسه با گرماژ بیشتر استفاده میشود. کیفیت کاغذ بعلت تاثیر گذاری در نتیجه نهایی کار، بسیار حایز اهمیت است.

هزینه های چاپ پاکت A5 با نوع کاغذ انتخابی رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد. معمول ترین و پرکاربردترین ابعاد پاکت مورد استفاده، پاکت نامه میباشد که علاوه بر استفاده مردم از آن، استفاده زیادی در شرکت ها و سازمان ها دارد. شرکت ها برای بسته بندی و انتقال قراردادهای خود از پاک نامه بهره میبرند.

پاکت مخصوص شرکت و هر موسسه خاص که در آن اوراق اداری شرکت به سایر سازمان ها و موسسات ارسال میشود را پاک نامه میگویند. از نمونه های دیگر میتوان به پاکت A5 اشاره کرد که در زمینه نامه های اداری، فاکتورها، ارسال کارت دعوت و کارت پستال کارایی دارد.

نوع دیگر، پاکت A4 است که برای ارسال نامه های اداری، لیست قیمت، کاتالوگ و پوشه بکار میرود. اندازه و نوع چاپ پاکت نیز بستگی بنوع کاربرد و مدل آن دارد.

بیشتر بخوانیم : چاپ سربرگ در انواع مختلف

نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت

دلیل اهمیت چاپ پاکت و اصول پایه ای در طراحی پاکت

طراحی و چاپ پاکت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کار میشود. طراحی باید نوآورانه، جذاب و با خلاقیت صورت گیرد. پاکت حرفه ای زیبا و مدرن تاثیرات فراوانی در دیدگاه مخاطب دارد.

طراحی پاکت A4 باید بگونه ای صورت گیرد که تمامی اطلاعات مهم شرکت مانند نام، لوگو یا آرم، آدرس و تلفن را در خود جای داده باشد. از قرار دادن هر نوع خط کشی بمنظور نمایش خط برش باید پرهیز شود.

درب پاکت نسبت به پشت آن باید به حالت وارونه مونتاژ گردد. استفاده از طرح در قسمت روی پاکت باید بصورتی تنظیم شود که پس از صحافی بر روی هم انطباق داشته باشند.

قسمت هایی از پاکت که جهت چسب زدن مورد استفاده قرار میگیرد، نباید طرح چاپی داشته باشد زیرا پوشش مرکب بر روی کاغذ از استحکام چسب جلوگیری به عمل می آورد. فونت های استفاده شده در طراحی پاکت باید استاندارد، متناسب با طرح و خوانا باشد.

بکارگیری از رنگ مناسب برای پاکت از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که رنگ کاغذ بعضی از پاکت ها زرد، نخودی یا به رنگ های دیگر است، به نسبت کاغذ های سفید، رنگ های متفاوتی بر روی آن ها اعمال میگردد. پاکت هایی که باید از جای مشخص و مخصوصی تا زده شوند، حتما باید قالب زده شود چرا که در غیر این صورت در تا زدن آن، خطا بوجود می آید.

بیشتر بدانیم : تاثیر چاپ ست اداری در برندینگ

نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت

مزایای چاپ پاکت چیست ؟

چاپ پاکت مناسب، معرف اعتبار و ارتقا بخشیدن به وجه اقتصادی شرکت است. برای ایجاد رابطه پایدار با مشتری، چاپ پاکت یک ابزار بازاریابی مستقیم و کم هزینه بشمار میرود.

پاکت، محافظ مکاتبات اداری، نشان دهنده منزلت یک برند و ابزار نگهداری و ارسال اوراق اداری و قرارداد ها است.

از دیگر مزیتها میتوان، هویت بخشی به مکاتبات، نشان دهنده شأن کسب و کار، جلب توجه و نظر مخاطب، داشتن اثر تبلیغاتی زیاد، سهولت در برقراری ارتباط با مشتری، کسب و افزایش اعتبار حرفه ای تر، ایجاد کننده پلی میان برند و مشتری، منتقل کننده حس آرامش و اطمینان به مخاطب را نام برد.

در چاپ پاکت لازم است محل تا و برش مشخص گردد. بهمین منظور جا های مورد نظر با خطوط نازک معین میشود. توجه به این نکته اهمیت دارد که خطوط مد نظر داخل طرح قرار نمیگیرند و با فاصله ای خارج از طرح اصلی و در دور ریز کار قرار داده میشوند تا در اثر مقداری جابجایی در برش، دیده نشوند.

نکات اصلی در طراحی و چاپ پاکت

برجسته کردن سطح پاکت و طلاکوبی در هنگام چاپ پاکت

ممکن است متناسب با نیاز مشتری اقدام به چاپ پاکت طلاکوب باشد که در واقع نوعی چاپ داغی است که در رنگ های مختلف مانند نقره ای، طلایی، آبی، مسی و قرمز به دو صورت دستی و ماشینی انجام میگیرد. ساختار و الصاق آن نیز با انتخاب اولویتهای مورد نظر صورت میگیرد.

این الویت بندیها میتواند بین سرعت، مقرون بصرفه بودن و کیفیت انجام پذیرد. طلاکوب دستی برای انجام کارهای با تعداد کم و محدود قابلیت استفاده دارد.

نوعی از طلاکوب که برای طراحیهای دقیق، خیلی ویژه و با کیفیت بالا مورد استفاده قرار میگیرد، طلاکوب گرم نام دارد.

این شیوه از لحاظ بصری بسیار جذاب و قابل توجه است که نتیجه آن جلب مخاطب بیشتر میباشد. طلاکوب سرد اگرچه صرفه اقتصادی مشهودی دارد بطوریکه نسبت به طلاکوب گرم هزینه ها تا پنجاه درصد کاهش میابد، اما برای طرحهای با کیفیت خوب و عالی جوابگو نیست.

نوع دیگر چاپ پاکت، برجسته کاری است که هدف از آن ایجاد یک سطح برجسته بر روی پاکت است. یکی از مزیتهای بارز این روش پایین بودن هزینه های اقتصادی آن است. به کمک این شیوه میتوان کار های تک رنگی را که در قالب نوشتار است، چاپ کرد.

چاپ پاکتمقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.