نکات مهم برای طراحی و چاپ بروشور

نکات مهم برای طراحی و چاپ بروشور

نکات مهم برای طراحی و چاپ بروشور


طراحی و چاپ بروشور

طراحی و چاپ بروشور  یکی از روشهای تبلیغات است که از دیرباز مخاطبان خود را داشته است. با بزرگ شدن بازار رقابتی بین شرکت ها و سازمان ها نیاز بیشتری برای تبلیغات حس میشود. اغلب صاحبین کسب و کار به دنبال تبلیغ در حیطه بزرگ تر هستند تا مشتریان بیشتری را به حرفه خود جذب کنند. برای همه برند شدن و جذب مشتری از اصول دستیابی به سود بیشتر است. امروزه حتی کسب و کارهای خانگی و کوچک هم برای خود تبلیغ میکنند. چون میدانند سرمایه گذاری برای تبیلغ قطعا سودآور خواهد بود.

اما روش های تبلیغ بسیار متنوع و زیاد است. از چاپ بروشور و تراکت گرفته تا ساخت تیزرهای تبلیغاتی و اجاره بیلیورد. تبلیغات از هر نوعی مخاطب خود را دارد و نمات ویژه ای را نیز باید برای آن رعایت کرد. یکی از راههای قدیمی و موثر در تبلیغات نیز طراحی و چاپ بروشور است. تبلغیات به این شیوه سالهاست که مرسوم است و همیشه مخاطب خود را داراست. اما باید نکات مهم برای طراحی و چاپ بروشور را شناخت تا بازخورد موردنظر را از آن دریافت کرد.

نکات مهم برای طراحی و چاپ بروشور

اولین قدم و مهمترین قدم برای تهیه بروشور، طراحی آن است. طرح باید زیبایی، کارایی و جذابیت داشته باشد. بروشور باید مشتریان را به سمت برند شما جذب کند. پس طرح آن باید چشم نواز و منحصربه فرد باشد تا هرخواننده ای به خواندن آن رغبت کند. طراحان گرافیست عموما در طراحی این ابزار تبلیغاتی بسیار ماهر عمل میکنند و تا امروز طرح های بسیار متنوع و خاصی از بروشورها دیده شده است. طراحان ایجاد ارتباط بین موضوع بروشور و طرح آن را درک میکنند و به شیوه ای تازه آنرا ارائه مینمایند.

طرح بروشور نباید تکراری باشد تا توان رقابت با دیگر سازمانها را برای شما افزایش دهد. تصاویر نقش ویژه ای در این ابزار تبلیغات بصری ایفا میکند. چون عکسها و تصاویر هستند که در قدم اول افراد را به خود جذب مینمایند. بیننده با دیدن عکسها جذب تراکت میشود و سپس به مطالعه آن میپردازد. پس باید تصاویر ویژه، زیبا و با کیفیت تهیه شوند. اگر طراحی و چاپ بروشور به قصد معرفی یک محصول خاص است، بهتر است عکس از خود کار و با دوربین مناسب گرفته شود.

در کنار عکس ها برای معرفی محصول یا شرح خدمت باید متن مناسب در نظر گرفته شود. متن باید مرتبط با عکس و تصویر باشد. اگر محصول شما یک وسیله برقی است نباید از گل و گیاه برای عکس بروشور استفاده شود. هرگز نباید از عکس های کپی شده و تکراری استفاده کنید. این نکته در طراحی و چاپ بروشور بسیار مهم است و در صورت عدم رعایت آن مخاطب را از دست میدهید.

مطالب مرتبط برای مطالعه :
طراحی و چاپ بروشور مناسب
چاپ روی ساک دستی
چاپ کاتالوگ حرفه ای

نکات مهم برای طراحی و چاپ بروشور چاپخانه آراکس

انتخاب تیتر مناسب برای بروشور

برای متن بروشور به فکر یک تیتر جذاب و خلاقانه باشید. خواننده با دیدن تیتر باید جذب بروشور شود. پس یک تیتر قوی در این امر حتما موثر است. انتخاب کلمات ضعیف برای معرفی محصول یا خدمت در بروشور میتواند باعث شود خواننده رقبتی به مطالعه بروشور ننماید. دقت کنید حدالامکان از تیترهای تکراری و کلیشه ای دوری کنید چون تنها باعث از دیت دادن مخاطب میگردد.

در طراحی و چاپ بروشور برای نوشته ها از فونت مناسب و خوانا استفاده کنید. نباید نوشته ها خواننده را سردرگم کند یا اورا برای خواندن به زحمت بیاندازد. همچنین فونت باید یکسان باسد و در تیتر و متن از فونت مختلف استفاده نشود. در تنظیم متن و عکس برای چاپ بروشور حتما مخاطب را در نظر بگیرید. اینکه شما برای چه گروهی از افراد اقدام به تهیه بروشور مینمایید تاثیر مهمی در طراحی آن دارد. مثلا یک مترجم بیشتر با جامعه محصلین و دانشجویان ارتباط دارد. پس در طراحی و چاپ بروشور برای تبیلغ کار ترجمه باید سلیقه مخاطب را در نظر گرفت. از رنگ ها و نوشته های مناسب استفاده کرد و حتی کمی طنز هم میتوان در نظر گرفت.

میتوان در طراحی بروشور از المان های خاص استفاده کرد. مثلا اگر برای یک فروشگاه یا تولیدی به دنبال تبیلغ دورهای تخفیف هستید حتما از المان تخفیف و جدول های جذاب استفاده کنید. متن روی بروشور باید مختصر، رسا و مفید باشد تا به سرعت خواننده را متوجه منظور شما بنماید. روی بروشور حتما آدرس، تلفن و نام برند را بادقت ثبت کنید.

برای چاپ بروشور از فرمت رنگی CMYK استفاده میشود. این فرمت دارای رنگ های زرد و مشکی و سرخابی و فیروزه ای بیشتری است. کار چاپی باید با فرمت TIFF، PDF یا  GPEG خروجی گرفته شود. این فرمت ها تغییرات احتمالی و اشتباه چاپی را به حداقل میرساند.

طراحی و چاپ بروشور

سفارش چاپ بروشور با کیفیت عالی

برای اینکه از سرمایه گذرای در طراحی و چاپ بروشور نتیجه خوبی بگیرید باید کار را به حرفه ای ها بسپارید. چاپخانه آراکس با سالها تجربه در زمینه چاپ و تبلیغات آماده است تا بهترین کیفیت را در زمینه خدمات چاپی  به شما ارائه دهد. تیم ما در زمینه چاپ کاتالوگ، چاپ ست اداری، چاپ پاکت و … آماده پذیرش سفارشات چاپی شما می باشد. برای تماس، مشاوره  وثبت سفارشات چاپی خود میتوانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

چاپ بروشورمقالات

2 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.