نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن


نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن چیست؟

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن ، کاتالوگ کتابچه ای تبلیغاتی است که برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مشتریان بوجود آمده و اغلب بصورت چاپی در دسترس مشتریان، فروشندگان و بازاریابان قرار میگیرد.

در کالای تبلیغاتی مشخصات کالا، اعم از نام و اندازه و مدل و ویژگی های آن بواسطه متن و تصویر به همراه خصوصیات فنی کالا درج می شود تا خریدار بتواند از آن بعنوان کارنمای آن تولیدات استفاده کند.

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

دلیل چاپ کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ با هدف معرفی کالا یا خدمات و جذب مشتریان بالقوه و در جهت راهنمایی آنان منتشر میشود. با پیچیده تر شدن و تنوع محصولات در بازار های تولیدی، به نظر میرسد کاتالوگ ها بیش از هر زمان دیگری جایگاه یافته اند. در این زمینه اگرچه فضای مجازی توسعه زیادی یافته و اگرچه حتی گاهی کاتالوگ های مجازی و غیر چاپی نیز در فضای اینترنت منتشر میشوند، اما هم چنان ماندگاری و دم دست بودن یک نسخه چاپی و همراهی آن با فروشنده، از مزایای این نوع تبلیغات است.

هم چنین نسخه های چاپ کاتالوگ ها، قابل حمل و کم حجم هستند و در نیم نگاهی مفید و مختصر به تولیدات، محصولات و جایگاه تولید کننده اشاره میکنند و از طرف دیگر برای امور بازاریابی و تبلیغات و معرفی تولیدات در محیط فروشگاه ها و نمایندگی ها نیز بسیار موثر هستند.

مطالب مرتبط : همه چیز راجع به چاپ کاتالوگ

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

چاپ کاتالوگ مناسب چه افرادی است ؟

چاپ کاتالوگ مجموعه ای گرد آوری شده یک دسته از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا موسسه، با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه ی آن کالا یا خدمات است.

در واقع آنها برای اشخاصی که رابط میان تولیدکننده و مصرف کننده هستند، تهیه میشوند. این اشخاص، خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش فروشنده یا مغازه دار، یا نقش واسطه میان ارائه دهنده ی خدمات و گیرنده ی خدمات مانند شرکت های مخابراتی و … را بازی میکنند.

کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه میشوند و حاوی اطلاعات مناسب آن هاست. این اطلاعات لزوما برای مصرف کننده مفید نیستند.

بیشتر بدانید : 10 نکته ی کلیدی در طراحی و چاپ بروشور

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

چاپ کاتالوگ با جذابیت بالا 

شما برای هر عدد کالای تبلیغاتیتان که چاپ میشود، هزینه میکنید. پس نباید کاتالوگی دست مشتریتان بدهید که بعد از سی ثانیه، درون سطل زباله یا کف خیابان برود.

اگر ساکن تهران باشید و سری به میدان انقلاب بزنید، کف خیابان پر است از بروشورهای مختلف که مردم به محض دریافت، یا به زمین می اندازند یا درون سطل زباله. این نشان میدهد که این تبلیغات، تبلیغات مناسبی نیستند.

برای بررسی این که آیا طراحی کاتالوگ شما جذابیت لازم را دارد یا نه، تا میتوانید با آن را به افراد مختلف نشان دهید. بدقت نظرات بقیه را گوش دهید.

وقتی طرح را نشان دیگران میدهید به چشمانشان نگاه کنید و ببینید چه مقدار چشمشان برق میزند و چقدر خیره میشوند؛ به چه قسمت هایی از کاتالوگ شما خیره میشوند و نمیتوانند چشم بردارند. این ها همه نقاط قوت کار شماست.

البته انتظار نداشته باشید که همه از چاپ کاتالوگ شما خوششان بیاید. فراموش نکنید کاتالوگ یک کالای تا حدی سلیقه ای است و انسان ها سلیقه های متفاوتی دارند.

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

ضخامت کاغذ برای چاپ کاتالوگ باید چقدر باشد ؟

ضخامت کاغذ مورد دیگری است که باید هنگام سفارش از آن اطلاع داشته باشید. البته این موردی نیست که بصورت عام، همه آشنایی داشته باشند اما بد نیست کاتالوگ های مختلف را نگاه کنید و هنگام سفارش، به شرکت مورد نظر بگویید میخواهم ضخامت کاغذ کاتالوگم، مثل ضخامت فلان کاتالوگ باشد.

دقت بفرمایید که این موردی نیست که بتوان برای آن نسخه کلی پیچید. کاتالوگ ها بسته به قطع و تعداد صفحات، استاندارد های مختلفی دارند. اما مراقب باشید در دامی که اکثر مدیران در آن گرفتار میشوند، شما گرفتار نشوید. باور غلطی وجود دارد که هر قدر ضخامت در چاپ کاتالوگ شما بیشتر باشد، کاتالوگ شما زیبا تر میشود.

این باور غلطی است و اتفاقا بعضی اوقات، عکس این مطلب صادق است. یک مطلب دیگر در مورد اختلاف ضخامت صفحات داخلی و جلد است. این هم بستگی به قطع، تعداد صفحه و نوع کاتالوگ دارد. بهتر است در این زمینه، به کارشناس طراحی اعتماد کنید.

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

تعداد صفحات کاتالوگ را در نظر بگیرید!

هنگام تماس با مجموعه طراحی و چاپ کاتالوگ ، باید دقیقا بدانید که میخواهید کاتالوگ شما چند صفحه باشد. این خودش یکی از مواردی است که مدیران را سردرگم میکند. این که آیا باید به ازای هر محصول، یک صفحه اختصاص دهند یا بیشتر و یا حتی کمتر. برای این موضوع میتوانید با کارشناس طراحی مجموعه مورد نظر، تبادل نظر کنید. تا به یک ایده آل برسید.

چاپ کاتالوگ را به چاپخانه ارس بسپارید تا دیده شوید!!

برای چاپ کاتالوگ با کیفیت بالا در کاغذ و رنگ های مناسب میتوانید با بهترین چاپخانه تهران ، چاپخانه ارس در ارتباط باشید ، چاپخانه ارس با 60 سال تجربه ای که دارد توانسته بهترین ها را به شما عزیزان ارائه کند ، چاپ کاتالوگ ، چاپ بروشور و … جزء تخصصی ترین کارهای چاپخانه ارس می باشد.

چاپ کاتالوگمقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.