هزینه چاپ کاتالوگ چقدر است؟

هزینه چاپ کاتالوگ

هزینه چاپ کاتالوگ


هزینه چاپ کاتالوگ چقدر است؟

هزینه چاپ کاتالوگ به مواد زیادی بستگی دارد. یکی از اصلی ترین اهداف طراحی و چاپ کاتالوگ برای تبیلغات و معرفی محصول است. به طور کلی کاتالوگ در دو بخش صنعتی و تبلیغاتی استفاده میشود. بیشترین استفاده از آن برای بازاریابی و فروش یا جلب مشتری است. در طراحی کاتالوگ برخلاف بروشور اطلاعات کلی است و ریز جزئیات عنوان نمیشود. رویکرد کاتالوگ بیشتر کلی گویی و دادن اطلاعات اولیه درباره محصول یا خدمت موردنظر است.

کاتالوگ چیست ؟

کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی و ارتباطی است که به منظور ارائه اطلاعات اولیه پیرامون هویت برند تهیه میشود. اطلاعاتی نظیر تاریخچه شرکت، اهداف و خط مشی های سازمانی در کاتالوگ درج میشود. در ادامه به معرفی محصول یا خدمت خواهیم پرداخت. ظاهر کاتالوگ باید حرفه ای، شکیل و زیبا باشد. استفاده از این محصول در جلسات رسمی و نمایشگاه ها انجام میگیرد. پس میتواند معرف برند و هویت سازمانی شما باشد. طراحی و چاپ کاتالوگ در عین زیبایی باید رویکرد تبلیغاتی و مطابق با استراتژی های سازمان باشد. تا به این وسیله بتواند همراه با ارائه محصول یا خدمت شرکت، مشتریان را جذب نماید. این محصول در برندسازی برای شما بسیار موثر عمل خواهد کرد.

چاپ کاتالوگ از دیرباز بخش مهم و حیاتی خرید و فروش محصول بوده است. اولین بار کاتالوگ در میانه قرون وسطی در نیز منتشر شد. بعد از اختراع ماشین چاپ فردی بنام مانوتیوس با استفاده از ماشین های چاپ توانست بسیاری از کتابهای کلاسیک یونانی و لایتن را منتشر کند. وی برای معرفی این کتابها از کاتالوگ کمک گرفت. در حقیقت این کاتالوگ شامل فهرستی از کتابهای در دسترس برای فروش بود. به مرور زمان کاتالوگ ها به شکل مختلف استفاده میشدند. تاثیر از همان ابتدا بر فروش محصول و خدمات کاملا محسوس بود. کاربرد این محصول رفته رفته رشد یافت و به عنوان یک ابزار استاندارد جهت بهبود فرآیند فروش مورد استفاده قرار گرفت.

مطالب پربازدید :

چاپ کاتالوگ حرفه ای

نکات مهم در چاپ کاتالوگ

هزینه چاپ کاتالوگ چقدر است؟

مزایای استفاده از کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ جزء جدایی ناپذیر تبلیغات است و طراحی آن در جذب مشتری نقش بسزایی دارد. با چاپ کاتالوگ تبلیغاتی موثر میتوانید تعداد زیادی مخاطب را برای برند خود جذب کنید. هرچقدر کیفیت و محتوا بهتر باشد دور ریز کاتالوگ کمتر است و این محصول در جذب مخاطب بهتر عمل میکند. کاتالوگ ها شبیه به کارت ویزیت عمل میکنند و جزئی از هویت بصری سازمان شما هستند. ازجمله مزایای استفاده از کاتالوگ باید به موارد زیر اشاره کرد:

جذب بالقوه مشتریان و افزایش فروش به ویژه برای کسب و کارهای کوچک

معرفی محصول در قالب عکس و متن به شکلی جذاب و مفید

یک روش تبلیغاتی اختصاصی برای بازاریابی محصولات و خدمات

جذب سریع مشتری و کاهش زمان بازاریابی محصول

امکان چاپ در تیراژ بالا و نامحدود برای نمایشگاه ها و ایونت ها

اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران به صورت یکجا همراه با تصاویر

بخش های تشکیل دهنده یک کاتالوگ 

جلد یا کاور

صفحه معرفی سازمان

صفحه معرفی محصول

جدول محتوا یا لیست مطالب براساس حروف الفبا یا ترتیب مطالب

تصویر مربوط به گواهینامه ها و مجوزها

تصاویر پروژه ها و عکسهایی از محل شرکت

مطالب پر بازدید :

چاپ ست اداری کامل

نکات مهم برای طراحی و چاپ بروشور

چاپ کاتالوگ

تعرفه خدمات طراحی و هزینه چاپ برای کاتالوگ 

طراحی و چاپ کاتالوگ نیاز به عکاسی ، نوشتن محتوا و مطالب برای معرفی محصول، ویراستاری و … دارد. انجام هرکدام از این کارها هزینه جداگانه ای را به وجود می آورد. برای مقرون به صرفه بودن هزنیه ها باید با یک چاپخانه معتبر قرارداد ببنیدید تا نتیجه کار برایتان مطلوب و به صرفه باشد. قیمت و هزینه چاپ کاتالوگ بسته به نوع طراحی و سلیقه شما دارد. اگر گاتالوگ شما خدماتی مانند طلاکوب، برجسته سازی و … دارد هزینه چاپ برای شما متفاوت است.

به طور کلی هزینه چاپ کاتالوگ باتوجه به تیراژی که انتخاب میکنید تعیین میشود. مواری چون اندازه کاتالوگ، تعداد صفحات، جنس کاغذ جلد و صفحات داخلی و پوشش جلد و … میتواند قیمت را مشخص کند. برای تعیین قیمت و هزینه نهایی باید موارد را به طور جداگانه مورد توجه قرار دهید. ابتدا اندازه کاتالوگ را انتخاب نمایید و مشخص کنید در چه قطعی از کاغذ میخواهید آنرا داشته باشید. سپس افقی یا عمودی بودن کاغذ را در نظر بگیرید. مثلا ممکن است بخواهید کاتالوگ شما به صورت افقی و در قطع A5 باشد.

تعداد صفحات کاتالوگ با توجه به حجم متن و تعداد تصاویر شما تعیین میشود. در چاپ کاتالوگ، گرماژ کاغذ روی جلد و صفحات نیز باید در نظر گرفته شود. پس از آن پوشش جلد و سلفون کاتالوگ لحاظ میگردد. پس از آن تعیین میشود که جلد نیاز به یووی موضعی دارد یا خیر. اگر روکش جلد از سلفون باشد، امکان یووی کردن وجود ندارد. صحافی کاتالوگ نیز با توجه به تعداد صفحات انتخاب میشود. در نهایت تیراژ و تعداد موردنظر جهت چاپ را مشخص نمایید. به این ترتیب هزینه چاپ کاتالوگ تعیین میشود. برای استعلام قمیت و تعیین هزینه چاپ باید با چاپخانه تماس بگیرید.

 سفارش چاپ کاتالوگ 

چاپ ابزار تبلیغاتی مانند بروشور و کاتالوگ سابقه تاریخی زیادی دارد و تا به امروز توانسته جایگاه خود را حفظ کنید. افراد زیادی اقدام به طراحی و چاپ ای ابزار تبلیغات مینمایند. اما در این بین چاپ کاتالوگ زمانی موثر است که با کیفیت و حرفه ای انجام شود. چاپخانه آراکس با بیش از سی سال سابقه در زمینه چاپ بروشور، چاپ سربرگ، چاپ ست اداری و … مفتخر است تا بهترین و با کیفیت ترین نمونه کارها را به مشتریان ارائه بدهد. برای ثبت سفارش و استعلام قیمت از ما میتوانید لینک مربوطه را کلیک نمایید.

چاپ کاتالوگمقالات

2 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.