چاپ افست بروشور

چاپ افست بروشور


چاپ افست بروشور

چاپ افست بروشور، عموما بروشور های بزرگ را بر روی افست چاپ میکنند. در چاپ افست که نوعی از چاپ است، نوشته و عکس مورد نظر را روی یک سطح لاستیکی مانند که بصورت یک استوانه (سیلندر) گردان میباشد، برمیگردانند و آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ میکنند. استفاده از این تکنولوژی باعث میشود تا بهترین کیفیت را بر روی بروشور خود انجام دهید.

چاپ بروشور فوری

در چاپ بروشور فوری نیز از دستگاه های دیجیتال استفاده میشود. دقت داشته باشید که از بروشور هایی استفاده کنید که در طول زمان دچار ترک نشود.چاپ دیجیتال مناسب ترین گزینه برای چاپ بروشور در تیراژ پایین و دریافت آن در کوتاهترین مدت با بهترین کیفیت ‏است. معمول ترین شکل بروشور بصورت دورو رنگی، 3 لت و با 2 خط تا است.‏

در چاپ دیجیتال بروشور، پس از چاپ فایل طراحی شده در دستگاه دیجیتال، فرآیند ایجاد خط تا و تا ‏کردن، براساس تعداد تا هایی که باید ایجاد شود، بوسیله دستگاه کریزینگ (ایجاد خط تا) انجام می شود‎.‎

بیشتر بخوانیم : نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

چاپ افست بروشور

چه کاغذی برای چاپ بروشور مناسب است ؟

کاغذ مورد استفاده در طراحی بروشور تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت و ماندگاری بروشور دارد. این کاغذ در واقع تصویری از محصول شما را به نمایش میگذارد.

در چاپ بروشور نیز مانند کاتالوگ، تراکت و … از کاغذ استفاده میشود. این کاغذ ها شامل مواد خام فیبری هستند که یا بصورت طبیعی و یا بصورت مصنوعی در قالب خمیر آماده میشوند و بسته به این که ترکیبات آنها چیست و از چه نوع گونه های گیاهی در ساخت آن استفاده شده، میتوان موارد مصرف آنها را تعیین کرد. مرغوبترین کاغذ هایی که در چاپ بروشور میتوان از آن ها استفاده کرد، کاغذهای گلاسه هستند.

اما در انتخاب کاغذ چاپ بروشور سعی کنید از کاغذ هایی که دارای چگالی بالاتری هستند استفاده کنید. چگالی در واقع همان ضخامت کاغذ استفاده شده است که عموما بر حسب گرم بر متر مربع اندازه گرفته میشود.

در واقع استفاده از بروشور هایی که دارای کاغذی به نسبت ضخیمتر از دیگر بروشور ها هستند، حرفه ای تر هستند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بروشور های چاپ شده با کاغذ ضخیم برای هر کسب و کاری مناسب نیست.

کاغذ های مناسب چاپ بروشور را بر حسب گرم در اختیار شما قرار میدهند. بعنوان مثال کاغذ های با گراماژ 120، 135 و 150 گرم را برای چاپ بروشور های ارزان و کاغذ های با گراماژ 200، 250 و 300 گرم را برای بروشور های اختصاصی استفاده میکنند.
در چاپ بروشور بهتر است سایز مناسب را رعایت کنید. در متداولترین حالت میتوان به کاغذ های A4 اشاره کرد. همان طور که میدانید این کاغذ ها سایزی در حدود ۲۱×۲۹/۷ سانتی متر دارند. البته گاهی کمپانی ها از کاغذهای کوچک تر و یا بزرگ تر نیز استفاده میکنند.

بیشتر بدانیم : 10 نکته ی کلیدی در طراحی و چاپ بروشور

چاپ افست بروشور

چند نوع چاپ بروشور وجود دارد ؟

چاپ بروشور دو لت

بروشور ها را در سایز دلخواه آماده و بصورت 2 لت و یا 3 لت و یا بیشتر چاپ میکنند.

این بروشور ها خط تا خورده و تعداد لت در واقع تعداد صفحات ایجاد شده توسط خط تا میباشد.بروشور 2 لت دارای یک خط تا میباشد.

چاپ بروشور سه لت

بروشور های سه لت دارای دو خط تا میباشد و پر طرفدار است.

بهتر است سایز و اندازه لت ها نیز با یکدیگر هماهنگ باشند. به این منظور اندازه کاغذ را باید بطور مساوی بین لت ها تقسیم بندی کرد. دقت داشته باشید که هر کدام از لت ها باید 4 میلی متر از کناره ها و خط تا فاصله داشته باشند تا نوشته ها به درستی نمایش داده شوند. پس از تعیین اندازه بروشور، نوع چاپ را نیز مشخص کنید چرا که نوع چاپ به اندازه بروشور بستگی دارد.

چاپ بروشور تک لت 

نوع دیگری از بروشور ها نیز موجود است که خط تا ندارند و به اصطلاح به آن ها تک لت میگویند.

بیشتر بدانیم : تاثیر چاپ کاتالوگ برای تبلیغات

چاپ افست بروشور

چاپ بروشور چه هدفی را دنبال میکند؟

اغلب از چاپ بروشور ها برای فروش یک محصول و یا برای ارائه خدمات استفاده میشود. اگر شما نیز جزو سرمایه گذارانی هستید که میخواهید بروشور را در تبلیغات قرار دهید، پیشنهاد میکنیم که چند بروشور مختلف را برای هر یک از محصولات خود بصورت جداگانه بکار ببرید. علاوه بر این در طراحی بروشور لوگوی کمپانی نیز در تمام صفحات فراموش نشود.

با چاپ بروشور  در واقع محصولاتتان را در ذهن مشتری ماندگار میکنید و نوعی رقابت با دیگر برند هایی که در راستای شما فعالیت میکنند محسوب میشود. بروشور ها پیام شما را به مشتری میرسانند و نمایانگر محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه میدهید.

کیفیت و زیبایی بروشور را در مرجله اول قرار دهید چرا که کیفیت بروشور نشان دهنده کیفیت کسب و کار شماست. بروشور هایی که توسط شما به بازار ارائه میشود در واقع چهره کمپانی شما در بازار مشخص میکنند.

چاپ افست بروشور

برای چاپ بروشور و چاپ کاتالوگ با کدام چاپخانه در میان بگذاریم؟

برای چاپ افست بروشور و چاپ کاتالوگ با کیفیت بالا و تیراژ های زیاد و کم کافیست با چاپخانه ارس در ارتباط باشید ،  چاپخانه ارس با 26 سال تجربه ای که در این زمینه دارد با تجربه ی بالا توانسته بهترین بروشور ها و کاتالوگ ها را به چاپ برساند و بهترین ها را به شما مشتریان عزیز ارائه کند.

برای چاپ بروشور و چاپ کاتالوگ با هر مدل و طرحی که خواستید میتوانید با چاپخانه ارس در ارتباط باشید که با دنبال کردن لینک زیر به طور مستقیم با آن ها تماس بگیرید.

چاپ بروشورمقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.