ارتباط نوع طراحی با چاپ کاتالوگ با کیفیت

چاپ کاتالوگ با کیفیت

چاپ کاتالوگ با کیفیت از مهم ترین مواردی می باشد که باید به آن توجه داشت و آن را اصلی ترین فاکتور در حین سفارش در نظر گرفت. کیفیت چاپ کاتالوگ به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آنها نوع طراحی به کار رفته در آن است. به عبارت دیگر، چاپ کاتالوگ حرفه ای در گرو طراحی هنرمندانه آن می باشد. دلایل زیادی برای این گفته وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با مرکز تخصصی چاپ کاتالوگ آراکس همراه باشید.

چرا چاپ کاتالوگ با کیفیت مهم است؟

بسیاری از افراد که هنوز با تاثیر عوامل مختلف بر برندینگ آشنایی ندارند، پرداخت هزینه برای چاپ کاتالوگ را کاری کاملا بیهوده می دانند. علاوه براین، این گروه از افراد به کیفیت کاتالوگ در حین طراحی و چاپ هیچ توجهی نداشته و تنها قرار گرفتن المان های مختلف برای معرفی محصولات و خدمات را در اولویت قرار می دهند. این دیدگاه کاملا اشتباه می باشد چون چاپ ست اداری، کاتالوگ، بروشور و غیره همگی نوعی نماینده و معرف برند برای مورد نظر می باشند.

نقص در کیفیت چاپ کاتالوگ در مرحله اول در دید مخاطب عدم اعتبار و حرفه ای بودن برند را تلقی می کند. توجه داشته باشید که هیچ یک از برندهای شناخته شده، کاغذهای بی کیفیت و طراحی های غیرحرفه ای را برای چاپ انواع کاتالوگ و یا سایر المان های تبلیغاتی خود انتخاب نمی کنند. در نتیجه می توان گفت، برای حرفه ای به نظر رسیدن در نظر مخاطب، لازم است به کیفیت چاپ کاتالوگ محصولات توجه زیادی داشته باشید.

مطالب پیشنهادی

صفر تا صد چاپ کاتالوگ افست

ارزان ترین قیمت چاپ کاتالوگ در تهران

چاپ کاتالوگ حرفه ای

چاپ کاتالوگ با کیفیت تحت تاثیر نوع طراحی

قبل از صحبت کردن در مورد ارتباط نوع طراحی با چاپ، لازم است بدانید که برای دست یافتن به چاپ کاتالوگ ارزان نباید از کیفیت غافل شوید. هنر واقعی آن است که ارزان بودن و کیفیت عالی را با هم بدست آورد. برای این منظور باید بتوانید طراحی را کاملا درست انجام دهید تا نتیجه مطلوبی از آن دریافت نمایید. از جمله موارد مهم در طراحی کاتالوگ که می تواند کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار دهد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

رعایت استانداردهای رنگ در چاپ کاتالوگ حرفه ای

تمام طراحان حرفه ای با صنعت چاپ نیز آشنایی دارند و درک درستی از تفاوت های رنگ در نرم افزارهای طراحی با خروجی دستگاه های چاپ بدست آورده اند. به همین خاطر لازم است قبل از انجام شروع طراحی، تنظیمات مورد نظر بر اساس استانداردهای چاپ بروشور و کاتالوگ را انجام داد. استفاده از استاندارد رنگ CMYK مهم ترین کاریست که می تواند رنگ های انتخابی در مرحله طراحی را با خروجی آن از دستگاه چاپ متناسب کند.

توجه داشته بتشید که نوع و تعداد رنگ های انتخابی برای طرح بر هزینه چاپ کاتالوگ اثرگذار است. بهتر است تعداد رنگ ها را تنوع زیادی ندهید تا قیمت کار زیاد نشود.

رعایت استانداردهای ابعاد کاتالوگ

از دیگر نکات بسیار مهم در طراحی برای چاپ کاتالوگ حرفه ای می توان به ابعاد و اندازه های استاندارد اشاره نمود. ابعاد انتخاب شده برای چاپ کاتالوگ در سایزهای مختلف مربعی و مستطیلی و یا حتی ابعاد مورد نظر برای چاپ کاتالوگ اختصاصی همگی باید در زمان طراحی مشخص شوند. منظور از چاپ کاتالوگ سفارشی و اختصاصی، کاتالوگ هایی می باشد که نوع برش در آنها با سایر موارد رایج که اغلب مستطیل و مربع می باشند متفاوت است. در حین طراحی این نوع از کاتالوگ باید به قابل برش و اجرا بودن طرح دقت شود تا طراحی انجام شده به بهترین شکل به واقعیت تبدیل شود.

توجه داشته باشید که اگر ابعاد طرح را بسیار کوچک در نظر گرفت و  چاپ کاتالوگ A5 را سفارش داد، خروجی کار کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. ابعاد را با استانداردهای اندازه گیری واقعی در نرم افزار طراحی تنطیم کنید.

چاپ کاتالوگ ارزان

کیفیت تصاویر در چاپ کاتالوگ حرفه ای

از اصلی ترین بخش ها در طراحی کاتالوگ می توان به تصاویر و عکس های آن اشاره نمود. این تصاویر اغلب مربوط به محصولات برند می باشد و در برخی از مواقع از تصاویر آماده نیز استفاده می گردد. توجه به ابعاد عکس و ایجاد تناسب با سایر بخش های طرح، کیفیت بالای تصاویر و عدم استفاده از عکس های تار تاثیر مستقیم بر کیفیت چاپ دارد. تمام طراحان حرفه ای بر این مساله واقف هستند که نمی توان از دستگاه چاپ انتظار داشت که عکس های تار را کاملا شفاف و واضح به عنوان خروجی تولید کرد.

همچنین لازم است لوگو را در ابعاد مناسب بر روی طرح قرار دهید و به فونت و اندازه آن نیز توجه شود. استفاده از فونت ها ناخوانا و بسیار ریز باعث میشود تا کیفیت چاپ از بین برود. طرح باید در عین زیبایی و کیفیت، خوانایی داشته و کاربردی باشد.

مطالب پربازدید

جامع ترین راهنمای چاپ کاتالوگ و بروشور

رعایت فاصله طرح از لبه ها

همیشه بخشی از کاغذ چاپ در حین برش ممکن است از بین برود و به همین خاطر است که در طراحی تاکید زیادی بر ایجاد فاصله از لبه ها می باشد. اگر به این مساله توجه نشود، بدون شک اطلاعات روی طرح ناقص شده و چاپ کاتالوگ حرفه ای کاملا زیر سوال میرود.

نکات مهم در سفارش چاپ کاتالوگ

علاوه بر رعایت نکات مهم در طراحی، لازم است برای چاپ کاتالوگ حرفه ای چند نکته را برای سفارش مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

ارائه فایل tiff چاپ کاتالوگ به چاپخانه

عدم انتخاب استاندارد CMYK در حین طراحی و همچنین سایر مواردی که می توانند به کیفیت چاپ لطمه وارد کنند باید قبل از چاپ بررسی گردند. به همین خاطر لازم است فایل tiff (خروجی نرم افزار طراحی) را به چاپخانه تحویل دهید تا موارد مورد نیاز را در صورت نیاز بر طرف کنند.

چاپ کاتالوگ فوری

تیراژ سفارش چاپ کاتالوگ محصولات

تیراژ چاپ از چند نظر مهم است که باید ابتدای کار مشخص گردد. افرادی که چاپ کاتالوگ فوری مد نظرشان می باشد، باید تیراژ کمتری را انتخاب کنند. با این انتخاب چاپ کاتالوگ دیجیتال برای اجرای سفارش در نظر گرفته میشود تا نه تنها سرعت کار افزایش پیدا کند، بلکه راه موثری برای چاپ کاتالوگ ارزان در این شرایط می باشد.

در مقابل، اگر تیراژ سفارش زیاد باشد چاپ کاتالوگ افست باید انتخاب شود تا بدون افت کیفیت، قیمت چاپ کاتالوگ نیز تا حد مطلوبی کاهش پیدا کند. البته لازم به ذکر است که اگر کاتالوگ های چاپ شده را برای تاریخ مشخصی لازم دارید و تیراژ کار زیاد می باشد، لازم است در زمان مناسب برای سفارش آن اقدام کنید.

انتخاب کاغذ و روکش کاتالوگ

تنوع زیادی برای چاپ کاتالوگ با کیفیت وجود دارد و هر یک دارای قیمت های متفاوتی هستند. در نتیجه لازم است بر اساس بودجه مورد نظر کاغذ با کیفیت و مناسبی را انتخاب نمایید. علاوه براین، به منظور افزایش بالا بردن استحکام و ماندگاری بیشتر کاتالوگ، لازم است روکش برای آن انتخاب کنید. در این شرایط بهتر است با چاپخانه مشورت کنید و از تجربه آنها در تولید عناصر مختلفی چاپی بهره مند شوید.

چاپ کاتالوگ حرفه ای در تهران

یکی از بهترین راه ها برای دست یافتن به چاپ کاتالوگ با کیفیت ، استفاده از تجربیات افراد حرفه ای در این زمینه در کنار دقت در طراحی می باشد. به عبارت دیگر، استفاده از تجربه و تخصص چاپخانه ها نه تنها می تواند باعث بالا رفتن کیفیت چاپ گردد، بلکه با راه هایی برای چاپ کاتالوگ ارزان نیز آشنا میشوید.

چاپخانه آراکس با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در حوزه چاپ از بهترین گزینه ها برای چاپ کاتالوگ محصولات می باشد. برای استعلام قیمت چاپ کاتالوگ حرفه ای کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید یا از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

چاپ کاتالوگمقالات

2 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.