چاپ کاتالوگ حرفه ای

چاپ کاتالوگ حرفه ای


چاپ کاتالوگ 

چاپ کاتالوگ حرفه ای یکی از راه هایی است که می توانید مشتریان را با محصولات خود آشنا کنید.

راه های زیادی برای این که شما بتوانید محصول خود را معرفی کنید وجود دارد، از راه های موجود می توان اشاره کرد به:

1- تبلیغات در شبکه های مجازی

2- چاپ ست اداری

3- چات کاتالوگ

4- چاپ بروشور

5. چاپ سربرگ

6- چاپ پاکت نامه

شما می توانید از تمام راه هایی که در اختیار شما قرار داده شده است برای معرفی محصولات خود استفاده کنید اما بهترین راه برای آن که  رابطه بهتری با مشتری خود برقرار کنید چاپ کاتالوگ می باشد.

چاپ کاتالوگ چیست؟

چاپ کاتالوگ حرفه ای بهترین راهی است که می توانید اطلاعات کاملی از محصولات خود را در اختیار مصرف کننده قرار دهید.

شما فرض کنید می خواهید محصول خود را معرفی کنید اما مصرف کننده زمان این را ندارد که به دیدن شما بیاید و شما اطلاعاتی درباره محصول خود در اختیار مصرف کننده قرار دهید.

بهترین راه این است که شما از چاپ کاتالوگ حرفه ای استفاده کنید، به شما این امکان را  می دهد که از عکس هم در کاتالوگ خود استفاده کنید. گاهی اوقات مشتری شما به این نیاز دارد که با دیگر محصولات شما نیز آشنا شود و بر اساس نیازش سفارش دهد با چاپ کاتالوگ حرفه ای می توانید نیاز های مشتری خود را برآورده کنید.

مشتری شما باید محصولات را از نظر قیمت و تفاوت آن ها بشناسد،با چاپ کاتالوگ می توانید مشتری را راهنمایی کنید تا با محصولات شما بیشتر آشنا بشوند.

بهتر است از کاتالوگ با کیفیت و حرفه ای برای ارائه محصولات یا خدمات خود استفاده کنید،اگر چاپ کاتالوگ حرفه ای داشته باشید می توانید مخاطب های بیتشری را جذب کنید. در واقع کار اصلی یک کاتالوگ این است اطلاعاتی درباره محصولات یا خدمات شما به مخاطب ارائه دهد.

قبل از این که شما بخواهید چاپ کاتالوگ خود را شروع کنید بهتر است به این توجه داشته باشید که می خواهید چه مقدار هزینه کنید و قدم بعدی طراحی یک کاتالوگ حرفه ای است.

چاپ کاتالوگ حرفه ای - چاپخانه آراکس - چاپ

انواع چاپ کاتالوگ

کاتالوگ را می توان در دو نوع چاپ کرد:

1چاپ کاتالوگ دیجیتال

2- چاپ کاتالوگ افست

همانطور که در بالا اشاره شد برای چاپ کاتالوگ حرفه ای گام اول هزینه چاپ کاتالوگ مهم است، حالا سوال اینجاست که از چاپ کاتالوگ دیجیتال استفاده شود یا چاپ کاتالوگ افست؟

اگر شما قصد دارید بودجه ی کمی را به چاپ کردن کاتالوگ اتخصاص دهید بهتر است از چاپ کاتالوگ افست استفاده کنید اما اگر شما می خواهید بودجه ی زیادی را برای چاپ کاتالوگ اختصاص دهید از چاپ دیجیتال استفاده کنید

دلیل این که چاپ دیجیتال هزینه بیتشری نسبت به چاپ افست دارد این است که در چاپ کاتالوگ دیجیتال از مواد مصرفی گران تری استفاده شده است.

تفاوت بروشور با کاتالوگ در چیست؟

یکی از دلایلی که تولید کنندگان تصمیم به چاپ کاتالوگ و بروشور می گیرند این است که مصرف کننده زمان زیادی را برای فکر کردن درباره ی محصولات و خدمات دارد. بروشور یا کاتالوگ فقط برای انجام تبلیغات مورد استفاده قرار نمی گیرد می توان با چاپ کاتالوگ و بروشور اطلاعات زیادی از جمله علمی،پزشکی و…را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

در چاپ کاتالوگ هر تعداد صفحه که می خواهید می توانید داشته باشید و بستگی به طراحی کاتالوگ شما دارد. شما می توانید هر تعداد عکس که خواستید در کاتالوگ خود جای دهید. کاتالوگ نسبت به بروشور بسیار مقاوم تر است. از کاتالوگ می توان برای معرفی کامل یک محصول استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی:

بازاریابی با چاپ بروشور

بررسی نکات مهم چاپ پاکت

طراحی و چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ حرفه ای به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی درباره ی معرفی شرکت،محصولات،امکانات و…  را به مخاطب بدهید.

چاپ کاتالوگ به شما این اجازه را می دهد که هر تعداد صفحه ای را که خواستید طراحی کنید و محدودیتی برای تعداد صفحات کاتالوگ شما وجود ندارد. به این نکته هم باید توجه داشته باشید که تعداد صفحات کاتالوگ باید  مضرب عدد 4 باشد.

یعنی ما نمی توانیم یک کاتالوگ 15 صفحه داشته باشیم. شما حتی می توانید از کاتالوگ تک برگ نیز استفاده کنید، گاهی اوقات شما می خواهید اطلاعات مفید و کوتاهی را در اختیار مصرف کننده قرار دهید و شما نیازی به این ندارید که از کاتالوگ چند برگی استفاده کنید شما می توانید از کاتالوگ  تک برگی استفاده کنید.

چاپ کاتالوگ حرفه ای - چاپخانه آراکس

جنس و سایز چاپ کاتالوگ

اندازه های متداولی برای چاپ کاتالوگ حرفه ای وجود دارد:

1- چاپ کاتالوگ A5

2- چاپ کاتالوگ A4

3- چاپ کاتالوگ 3A

و…

برای این بخواهیم از سایز استاندارد برای چاپ کاتالوگ خود استفاده کنیم بهتر است  از چاپ کاتالوگ A5  و چاپ کاتالوگ A4 به صورت عمودی و افقی استفاده کنیم.

انتخاب کاغذ ازمهم ترین قسمات های چاپ یک کاتالوگ است،امکان این که بدون کاغذ چاپ دیجیتال و چاپ افست انجام دهید وجود ندارد. کاغذ جز مواد اولیه ی هر کاتالوگ است. بیتشر هزینه ی چاپ یک کاتالوگ به کاغذ اتخصاص داده می شود.

کاغذ های چاپ انواع مختلفی دارند از جمله: کاغذ گلاسه، کاغذ کتان، کاغذ تحریر را می توان اشاره کرد. اما معمولا برای چاپ کاتالوگ حرفه ای از کاغذ گلاسه استفاده بیتشری می شود. در چاپ دیجیتال از کاغذ گلاسه استفاده می شود.

مراحل چاپ کاتالوگ

1- کاتالوگ  را بر اساس تعداد صفحات آن طراحی کنیم.

2- شما باید کاغذ برای صفحات و همچنین مقوا برای روی جلو کاتالوگ خریداری کنید و آن را به چاپخانه ارسال کنید.

3- تهیه ی رنگ  بر اساس طرحی که در نظر دارید.

4- بهت است از سلفون برای روی جلد کاتالوگ وهمچنین صفحات داخلی استفاده کنید چرا که باعث می شود  چاپ کاتالوگ حرفه ای و با کیفیت تری داشته باشید.

5- اندازه کاتالوگ مورد نظر خود را مخشص کنید بهتر است از چاپ کاتالوگ A4 و چاپ کاتالوگ A5 که استاندارد های چاپ کاتالوگ هستند استفاده کنید  و صحافی را انجام دهید.

در همین رابطه بخوانید:

مراحل چاپ ساک دستی

5 قانون مهم در طراحی و چاپ سربرگ

چاپ کاتالوگ حرفه ای را به چاپخانه آراکس بسپارید

چاپخانه آراکس با سال ها تجربه در زمینه ی چاپ توانسته به اولین چاپخانه ای در تهران تبدیل شود که افراد به برای چاپ به آن مراجعه می کنند. چاپخانه آراکس در زمینه ی انواع چاپ از جمله: چاپ سربرگ، چاپ بروشور، چاپ پاکت و… فعالیت می کند. برای اطلاعات بیشتر از قیمت ها و قیمت چاپ ها می توانید با ما در تماس باشید.

چاپ کاتالوگمقالات

3 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.