چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟


چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چگونگی انجام چاپ کاتالوگ ، چاپ کاتالوگ اغلب به دو صورت چاپ کاتالوگ افست و چاپ کاتالوگ دیجیتال انجام میشود.

اغلب برای چاپ کاتالوگ در تیراژ 1000 عدد به بالا از جاپ کاتالوگ به روش افست استفاده میشود و برای چاپ کاتالوگ در تیراژ کم یا چاپ کاتالوگ فوری از چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده می شود.

مطلب بیشتر : نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن 

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ اختصاصی چگونه انجام میگیرد؟

چاپ کاتالوگ افست بصورت عمومی و اختصاصی انجام می شود. چاپ عمومی اغلب برای کاتالوگ های تک برگی کاربرد دارد. به این صورت که کاتالوگ طراحی شده کنار چند کاتالوگ دیگر در یک فرم چیده می شود و کار بصورت عمومی چاپ میشود.

این روش از کیفیت خوبی برای چاپ کاتالوگ برخوردار است و اگر نیاز به کاتالوگی با کیفیت خیلی بالا دارید باید از روش چاپ کاتالوگ اختصاصی افست استفاده کنید. از جمله کاتالوگ ها عمومی می توان به کاتالوگ تک برگ A4  با سلفون مات یا براق اشاره کرد .

چاپ کاتالوگ اختصاصی بصورتی است که صفحات کاتالوگ مورد نظر بصورت اختصاصی و در یک فرم چیده می شود و در یک فرم مخصوص به شما چاپ می شود این هم از چگونگی چاپ کاتالوگ در این طرح است . اینکار از لحاظ کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارد و ناظر چاپ که از طرف شما می تواند انتخاب شود، می تواند تمام مراحل کار چاپ کاتالوگ را از نزدیک مشاهده کند.

بیشتر شرکت های بزرگ از این مدل چاپ برای کاتالوگ های خوب استقبال میکنند و یک نماینده برای چک کردن چاپ کاتالوگ خود در موقع چاپ به چاپخانه میفرستند.

بیشتر بدانیم : همه چیز راجع به چاپ کاتالوگ 

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ عمومی چگونه انجام میشود؟

در چاپ  کاتالوگ عمومی و اختصاصی حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد میباشد و قیمت چاپ و صحافی روی این تعداد قیمت گذاری میشود . البته تیراژ بصرفه برای چاپ کاتالوگ ۵۰۰۰ عدد می باشد ولی بیشتر مشتریان از تیراژه ۱۰۰۰ عدد استفاده می کنند.

چاپ عمومی و اختصاصی کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد با چاپ افست انجام می شود و زمان انجام این چاپ ها 3 تا 7 روز کاری نسبت به حجم کار تعیین می شود.

بهتر است بخوانیم : چاپ افست بروشور

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

مراحل چاپ کاتالوگ چند رنگ و تک رنگ چیست؟

مراحل تولید چاپ کاتالوگ بدین صورت است که پس از مرحله طراحی کاتالوگ و تایید توسط مشتری ، طرح مورد نظر به لیتوگرافی رفته و عملیات فرم بندی طرح ها انجام می شود . به این صورت که دو صفحه دو صفحه ، صفحات کاتالوگ کنار هم قرار می گیرند و بقیه صفحات هم به همین منوال فرم بندی میشوند. پس از مرحله فرم بندی مرحله تهیه زینک میباشد . که از هر فرم در کارهای چهار رنگ چهار زینک Cyan ، Magenta و Yellow و Black تهیه می شود.

در کار های تک رنگ نسبت به رنگ مورد نظر یک زینک گرفته می شود. در کار های پنج رنگ یا ۶ رنگ و … نسبت به تعداد رنگ، زینک های اضافی گرفته میشود. در بیشتر مواقع رنگ های پنجم رنگ نقره ای یا طلایی هستند.

برای چاپ کاتالوگ پنج رنگ پیشنهاد میشود حتما از چاپخانه ای استفاده شود که به دستگاه چاپ پنج رنگ مجهز باشد . پس از تهیه زینک ، زینک های مورد نظر روی دستگاه بسته میشوند . قبل از این کار باید کاغذ ها نسبت به اندازه فرم چاپی بریده شده و آماده شوند .

ناظر چاپ وظیفه چک کردن رنگ ها و طرح ها در موقع چاپ را دارد. پس از چاپ باید کاغذ ها خشک شده و سپس مرحله سلفون کشی و صحافی انجام می پذیرد.

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

تفاوت بین چاپ کاتالوگ دیجیتال با چاپ کاتالوگ افست در چیست؟

تفاوت در چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ افست کاتالوگ را میتوان به دو تفاوت اساسی گفت : برای کسانی که زمان کافی دارند (بین ۷ الی ۱۰ روز ) و کیفیت کار خیلی برایشان مهم هست و میخواهند بالای ۱۰۰۰ عدد بزنن ۱۰۰% چاپ افست پیشنهاد می شود چون واقعا کیفیت خیلی بالاتر است .

مزیت چاپ دیجیتال  کاتالوگ نسبت به چاپ افست کاتالوگ نیز سریعتر بودن و در تیراژ پایین زدن کاتالوگ میباشد .قیمت دونه ای کاتالوگ در چاپ دیجیتال، گاهی از قیمت دونه ای کاتالوگ در چاپ افست (در تیراژ ۱۰۰۰ عدد) ، ۱۰ برابر بیشتر است .

چاپ کاتالوگ کسب وکار شما را رونق میبخشد!

چاپ بروشور تبلیغاتی و چاپ کاتالوگ ها نمای تجارت شما هستند که باید به بهترین نحو کسب و کارتان را به مخاطبان معرفی کنند. کار اصلی بروشور و کاتالوگ ها معرفی اهداف و ارزش های سازمان شما است. بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه و تبلیغات چاپی است که اطلاعات مفید و هدفمندی را در اختیار مردم قرار میدهد.

چاپ کاتالوگ برای محصولات عمده شرکت ها و یا خدمات آنها چاپ میشوند و این افراد در حقیقت واسط بین تولید کننده های عمده فروش و مردم هستند. در حالی که بروشور ها برای مصرف کننده نهایی و خریداران جزء مورد استفاده قرار میگیرند. بروشور ها در تیراژ بالا چاپ میشوند و در آن  ها مشخصات محصولات و نحوه استفاده کردن را درج نموده اند.

در چاپ بروشور ها از عکس های باکیفیت به همراه متن استفاده میشود چون مخاطبان در نگاه اول با دیدن عکس های بروشور اقدام به برداشتن و خواندن آن میکنند. کاتالوگ ها نیز در اندازه های بزرگ و تیراژ کمتر چاپ میشوند که کد و مشخصات محصولات در آنها درج شده اند.

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

چاپ کاتالوگ را به چه چاپخانه ای بسپاریم؟

شما با چگونگی انجام چاپ کاتالوگ آشنا شدید و در مورد چاپ کاتالوگ تا اینجای مطلب خواندید و ممنون که تا آخر مطلب با ما همراه بودید در آخر میخواهیم شما را با یک چاپخانه مناسب در تهران آشنا کنیم ، چاپخانه ارس با سابقه ی طولانی که در زمینه ی انواع چاپ کاتالوگ ، چاپ بروشور دارد میتوانید بهترین را به شما عرضه کند چون با تکیه برتجربه اش میداند که چه نوع چاپ کاتالوگ برای شما بهتر است و بهترین ها را به شما پیشنهاد میکند حتی در زمینه ی طراحی کاتالوگ هم به شما کمک میکند تا یک کاتالوگ با طرحی مدرن داشته باشید.

پس میتوانید برای چاپ کاتالوگ با طرحی متفاوت  و مدرن با چاپخانه ارس در ارتباط باشید ، اگر جزء کسانی هستید که کیفیت بر قیمت اهمیت بیشتری دارد پس بهتر است چاپخانه ارس را انتخاب کنید بهترین کیفیت با قیمت مناسب به شما عزیزان عرضه خواهد شد.

چاپ کاتالوگمقالات

1 Comment

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.