کاربرد کاتالوگ و بروشور

چاپ بروشور کاربرد بروشور کاربرد کاتالوگ

چاپ بروشور کاربرد بروشور کاربرد کاتالوگ


اهمیت چاپ کاتالوگ و کاربرد آن 

از جمله اقلام چاپی پرکاربرد برای بازاریابی و تبلیغات کاتالوگ است. چاپ کاتالوگ از قدیم به این منظور استفاده می شده. کاتالوگ ها کار تبلیغ و معرفی محصول را آسان میکنند. زیرا هم شرح محصول و هم تصاویر مربوط به آنرا دربر میگیرند. کاتالوگ ها از این حیث ابزار با ارزش و پرقدرتی برای بازاریابی هستند. اگرچه کاربرد کاتالوگ مشخص است اما نباید کیفیت را برای چاپ آن نادیده گرفت. در چاپ کاتالوگ درک جزئیات درباره کاربرد آن بسیار مهم است.

انواع کاربرد کاتالوگ 

چاپ کاتالوگ معمولا برای معرفی محصول یا خدمتی خاص انجام میشود. هرچند به این منظور چاپ بروشور هم کارآمد است و کاتالوگ تنها ابزار این کار نیست. اما تفاوت این دو بیشتر در جزئیات است. اصلی ترین تفاوت کاربرد کاتالوگ با بروشور در تبلیغاتی بودن آن است. کاربرد کاتالوگ بیشتر به قصد تبلیغ محصول است و استفاده از متن و محتوا برای آن بسیار محدود است. عکس ها و تصاویر بیشترین سهم را در طراحی و چاپ کاتالوگ دارند. کاتالوگ را میتاون یک محصول جذاب و ویژه برای برای معرفی محصول دانست. البته که کاتالوگ برای معرفی خدمات هم کاربرد دارد.

کاتالوگ به دلیل این ویژگی خاص در به کار گرفتن تصاویر بیشترین کاربرد را در معرفی محصولاتی دارد که از جزئیات زیاد برخوردار هستند. بسیاری از تولیدکنندگان برای معرفی محصول خود از کاتالوگ استفاده میکنند. چاپ کاتالوگ به ویژه برای کالاهای لوکس مانند جواهرات یا معرفی طرح خاصی از لباس، کاربرد دارد. میتوان این طور نتیجه گرفت که کاتالوگ ها بیشتر برای معرفی بصری محصولات کاربرد دارد تا شرح جزئیات فنی کالاها.

مطالب پر بازدید : کاربرد چاپ بروشور چیست؟

چاپ بروشور چاپ کاتالوگ چاپخانه آراکس

کاتالوگ یک ابزار بازاریابی قدرتمند 

کاربرد کاتالوگ به ویژه برای بازاریابی حضوری بسیار موثر است. بازاریابی با کاتالوگ در حقیقت جذاب ترین و بهترین راه استفاده از آن است. بازاریابی با کاتالوگ اما دو تفاوت اساسی با دیگر اقلام چاپی مثل بروشور دارد. چاپ کاتالوگ برای مرحله خاصی از بازاریابی انجام میگیرد. به این معنی که بازاریابی مراحل مختلفی دارد و در جای خاصی از کار باید از کاتالوگ استفاده کرد. کاربرد کاتالوگ البته در ابتدای بازاریابی مورد توجه است تا برای معرفی محصول یا خدمتی خاص استفاده شود.

معمولا چاپ کاتالوگ به عنوان قدم اول در تبلیغات حضوری انجام میگیرد. برای یک شرکت بزرگ مانند تولیدی جواهر یا خودرو معرفی محصولات با جزئیات طراحی بسیار مهم و مورد توجه است. عکس های کاتالوگ به معرفی محصول از طریق نمایش شکل ظاهری و ویژگی های اساسی آن میپردازد. به این ترتیتب مشتری علاوه بر شناخت کلی محصول، با جزئیات کامل و ویژگی های فنی آن نیز آشنا میشوند.

دقت در طراحی و کیفیت چاپ کاتالوگ در اینجا اهمیت میابد. یک طراحی مناسب برای کاتالوگ با ترکیب بهینه عکسها و محتوای متنی، در کاربرد آن بسیار موثر است. مهمترین اصل در کاتالوگ هماهنگی بین اجزای آن با سایر اقلام یک کمپین  تبلیغاتی است.

مطالب پر بازدید : چاپ بروشور با کیفیت

چاپ کاتالوگ چاپ بروشور چاپخانه آراکس

چاپ بروشور و کاربرد آن در بازاریابی 

در کنار کاتالوگ یکی از روشهای بازاریابی موثر و پرکاربرد، چاپ بروشور است. به عنوان یک مصرف کننده کالا حتما تابحال تعداد زیادی بروشور دریافت کرده اید. بروشورها معمولا در یک چیز مشترک هستند و آن هم اطلاع رسانی و تبلیغ است. بروشور به این منظور میتواند حاوی مشخصات یک کالای خاص یا خدمتی ویژه باشد. اما نکته مهم در چاپ بروشور مهم است توجه به طراحی آن است. زیرا نمیخواهیم مشتری بعد از دریافت آنرا دور بیاندازد یا بروشور خسته کننده به نظر برسد.

در کاربرد کاتالوگ و بروشور بهتر است به نکات مهم در طراحی این دو توجه شود. طراحی و چاپ بروشور باید ساده و در عین حال موثر باشد. میتوان برای آن یک فونت ساده اما واضح در نظر گرفت. به کراگرفتن خلاقیت در فونت میتواند به طور مثال در برجسته کردن آن به کار گرفته شود.

در طراحی بروشور به کرابرد آن دقت کنید. اگر برای یک محصول خاص تصمیم به چاپ بروشور گرفته اید، بهتر است المان هایی از محصول در بروشور به کارگرفته شود. این خلاقیت بروشور را جذاب تر میکند و د رجلب مخاطب بسیار موثر است. استفاده از اشکال هندسی ساده در کنار متن یا تضاد در رنگ ها به طور قابل توجهی در رساندن پیام شما به مخاطب نقش دارد. چاپ بروشور به صورت دو لت یا سه لت و … انجام میگیرد. این ویژگی کمک میکند تا صفحه ای را به عنوان جلد برای آن در نظر بگیرید. بروشور مانند یک کتاب امکان ورق زدن دارد. پس زمینه به کارگرفتن خلاقیت در طراحی و چاپ آن زیاد است.کاربرد کاتالوگ و بروشور با دقت به این نکات در طراحی است که میتواند موثر واقع شود.

ویژگی بروشور مناسب برای تبلیغات 

بیشترین کاربرد کاتالوگ و بروشور همانطور که گفته شد، بازاریابی و تبلیغات است. یک بروشور مناسب با کسب و کار شما حاوی مشخصات حرفه شماست. پس میتواند به عنوان معرف شما نزد مشتری باشد. چاپ بروشور زمانی اهمیت دارد که مخاطب آنرا مطالعه کند. پس روش طراحی و درج اطلاعات روی آن بسیار مهم است.

فارغ از حوزه و زمینه فعالیت شما، موضوع بروشور نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. موضوع برشور تعیین میکند که چه حجمی از اطلاعات را میخواهید در اختیار مشتری قرار دهید . و همچنین تیراژ و کیفیت چاپ بروشور را تعیین میکند. یک بروشور خوب و با کیفیت میتواند اثرات مثبت و ملموسی در بازاریابی محصول داشته باشد.

مطالب پر بازدید : قیمت چاپ سربرگ فوری

چاپ بروشور چاپخانه آراکس

چاپ کاتالوگ مناسب برای تبلیغات را از ما بخواهید!

برای معرفی یک محصول یا کالا کاریرد کاتالوگ و بروشور در تبلیغات را نمیتوان نادیده گرفت اما برای یک روش بازاریابی چاپی بیش از هرچیز کیفیت چاپ و طراحی مهم است. برای داشتن یک بازاریابی موفق بهتر است چاپ کاتالوگ و بروشور خود را به ما بسپارید. چاپخانه آراکس با سابقه و مجرب در زمینه چاپ ست اداری، چاپ پاکت ، چاپ تراکت و … آماده قبول سفارشات مشتریان عزیز می باشد. میتوانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید و سفارش خود را ثبت کنید.

چاپ بروشورچاپ کاتالوگمقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.