چطور بهترین کاغذ برای چاپ ست اداری را انتخاب کنیم

کاغذ برای چاپ ست اداری

کاغذ برای چاپ ست اداری ارتباط مستقیم با کیفیت چاپ دارد. در نتیجه لازم است دقت زیادی در انتخاب کاغذ برای چاپ ست اداری داشته باشید. در ادامه چند فاکتور مهم در انتخاب کاغذ چاپ ست اداری و تاثیر هر یک بر قیمت، کیفیت و زیبایی طرح را مورد بررسی قرار می دهیم. با گروه چاپ آراکس همراه باشید.

تاثیر کاغذ چاپ ست اداری بر برندینگ

از مهم ترین فاکتورهایی که اغلب افراد در زمان سفارش چاپ مد نظر قرار می دهند، هزینه و قیمت نهایی سفارش می باشد. به همین خاطر است که برای چاپ ست اداری ارزان، در بسیاری از مواقع به سراغ استفاده از کاغذهای نامرغوب می روند. این اولین گام اشتباهی می باشد که عواقب زیادی را به همراه دارد.

کاغذ برای چاپ ست اداری در اولین گام بر روی کیفیت کار اثرگذار است. استحکام و دوام کاغذ به کار رفته برای چاپ سربرگ، کارت ویزیت و غیره شاید در نگاه اول تنها ماندگاری آنها را افزایش دهد. واقعیت این است که اهمیت کاغذ چاپ ست اداری نه تنها در ماندگاری المان های مختلف این مجموعه می باشد، بلکه بر دیدگاه مخاطب نسبت به برند شما نیز اثر می گذارد.

برای درک این مساله شرایطی را در نظر بگیرید که برای مکاتبات اداری از سربرگ هایی استفاده کنید که کاغذ بسیار نامرغوب با رنگ تیره و نازک استفاده کنید. در این شرایط اولین چیزی که در ذهن مخاطب ایجاد می گردد، غیرحرفه ای بودن برند می باشد. در نتیجه نمی تواند به خوبی به شما و نوع کسب و کارتان اعتماد کند.

مطالب پیشنهادی

ارزان ترین چاپ ست اداری در تهران

تبلیغات موثر با چاپ پاکت a4

کاغذ چاپ ست اداری

انتخاب کاغذ برای چاپ ست اداری

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به بودجه و نوع خواسته هایتان برای کاغذ چاپ ست اداری فوری یا ارزان و با کیفیت داشته باشید، لازم است چند فاکتور را در نظر بگیرید که عبارتند از:

روشنایی و وضوح کاغذ چاپ ست اداری

میزان روشنایی کاغذهایی که در صنعت چاپ مورد استفاده قرار میگیرند، از 0 تا 100 اندازه گیری و درجه بندی میشوند. به طوریکه بهترین و روشن ترین کاغذها که وضوح بسیار خوبی دارند در سطح 100 قرار میگیرند. توجه داشته باشید که کاغذهایی را همیشه برای انواع سفارشات چاپ از قبیل چاپ کاتالوگ، سربرگ و غیره انتخاب کنید که روشن باشند و از انتخاب کاغذهای تیره خودداری کنید. چاپ تصاویر و متن بر روی کاغذهای تیره جلوه خوبی نخواهند داشت و خوانایی متن را تا حد زیادی کاهش می دهند.

بهتر است برای دست یافتن به چاپ ست اداری ارزان، سایر عوامل مانند ابعاد و اندازه کاغذ و یا تعداد رنگ ها را با دقت انتخاب کنید. به عبارت دیگر، کیفیت و وضوح متن و تصاویر ست اداری را فدای ارزان بودن آن ها نکنید.

سایه کاغذ برای چاپ ست اداری

بهترین نوع کاغذی که در صنعت چاپ مورد استفاده قرارد میگیرد، سفید می باشد. کاغذهای سفید وقتی درجه وضوحشان افزایش پیدا می کند، ممکن است نوعی سایه آبی داشته باشند. در برخی از مواقع نیز سایه های زرد و کرم ممکن است در آنها مشاهده شود. با توجه به سلیقه و خواسته هایتان می توانید کاغذ با سایه مورد نظر را انتخاب کنید. در حالت کلی اغلب افراد برای کاهش هزینه های چاپ ترجیح می دهند کاغذهای سفید با درجه وضوح متعادل و بدون سایه را انتخاب کنند.

وزن کاغذ برای چاپ ست اداری

اگر تجربه سفارش چاپ داشته باشید، قطعا با اصطلاحی به نام گرماژ آشنایی دارید. به عنوان مثال ممکن است چاپخانه گزینه های مختلفی مانند چاپ ست اداری گلاسه با گرماژ 70 و یا 120 را پیشنهاد دهد. در این شرایط برای بسیاری از افراد سوال است که این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ هر دو کاغذ گلاسه هستند، اما اگر کاغذ را در دست بگیرید متوجه ضخامت آنها خواهید شد. گرماژ در واقع وزن کاغذ در یک مترمربع! در نتیجه، هر چه وزن دو کاغذ با ابعاد یکسان بیشتر باشد، متعاقبا استحکام آن بیشتر بوده و در نهایت کیفیت نهایی چاپ بهتر خواهد بود.

برای اینکه بتوانید میان قیمت چاپ ست اداری و کیفیت آن به تعادل خوبی دست پیدا کنید، بهتر است کاغذهایی را انتخاب کنید که گرماژ آنها در حد متوسط باشد. کاغذهای گلاسه با گرماژ بالا بیشتر برای چاپ بروشور و کاتالوگ مناسب می باشد و در چاپ پاکت نامه و سربرگ کاربرد زیادی ندارد. در این شرایط بیشتر از کاغذ تحریر و کتان با گرماژ 80 و 120 استفاده می شود. البته کاغذ کتان 120 گرم نیز می تواند گزینه مناسبی به شمار رود.

چاپ ست اداری

ابعاد کاغذ ست اداری

ست اداری مجموعه ای از سربرگ، پاکت نامه، کارت ویزیت، دفترچه و برگه یادداشت و غیره می باشد که در مکاتبات اداری و تبلیغات کاربرد دارند. هر یک از این اقلام در ابعاد مختلفی به چاپ می رسند و می توان بر حسب نیاز و بر اساس سیاست های برند و میزان بودجه آنها را انتخاب کرد. در نتیجه در زمان انتخاب کاغذ برای چاپ ست اداری لازم است ابعاد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، چاپ پاکت A5 بیشتر برایتان کاربرد دارد یا چاپ پاکت A4؟ سربرگ و سایر اقلام نیز به همین صورت ابعاد مختلفی دارند که باید در نظر داشته باشید. توجه کنید که هر چه ابعاد کاغذ انتخاب شده برای چاپ بیشتر باشد، در نهایت هزینه چاپ ست اداری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

واکنش پذیری کاغذ با مواد شیمیایی

رنگ هایی که در صنعت چاپ به کار میروند، ممکن است بر با برخی از کاغذها واکنش پذیری شیمیایی داشته باشند. در نتیجه بهتر است برای چاپ ست اداری هر نوع کاغذی را انتخاب نکنید و بیشتر از کاغذهای تحریر و گلاسه و همچنین کتان استفاده کنید. این نوع کاغذ در برابر رنگ های مختلف واکنش انجام نمی دهند و برای چاپ ست اداری افست و چپ ست اداری دیجیتال گزینه های خوبی هستند.

مطالب پربازدید

چاپ ست اداری اولین گام برای متفاوت بودن

چاپ ست اداری فوری

چند نکته مهم قبل از چاپ ست اداری

انتخاب کاغذ برای چاپ ست اداری بسیار مهم بوده و برای افرادی که با این حوزه آشنایی ندارند، در نظر گرفتن فاکتورهای بالا ممکن است کمی سخت باشد. به همین خاطر بهتر است چند نکته را قبل از چاپ ست اداری به خاطر داشته باشید:

  • هزینه و بودجه مورد نظر برای چاپ اوراق اداری و غیره را تعیین کنید.
  • تیراژ چاپ و تاریخ تحویل سفارش چاپ را تعیین کنید. بر این اساس مشخص خواهد شد که چاپ ست اداری دیجیتال باید سفارش دهید یا افست.
  • با افراد متخصص مشورت کنید. ارفاد حرفه ای و چاپخانه هایی که تجربه مناسبی در زمینه ارائه سفارشات چاپ دارند، می توانند بر اساس بودجه، زمان مورد نظر برای تحویل سفارش و تیراژ بهترین گزینه ها را برایتان انتخاب کنند. نکته مهم در این جا این است که چاپخانه مشخص می کند که کدام کاغذ را برای پاکت، سربرگ و دفترچه یادداشت و کدام کاغذها را برای کارت ویزیت انتخاب کنید تا کیفیت و زیبایی و استحکام همگی بدست آیند.

ارائه تنوع بالا کاغذ برای چاپ ست اداری در تهران

چاپخانه آراکس به عنوان یکی از با سابقه ترین چاپخانه های تهران، می تواند برای انواع سفارشات چاپ کسب و کار شما راهنما و مشاور خوبی باشد. تنوع بسیار بالا در کاغذ برای چاپ ست اداری، قیمت مناسب برای چاپ، مشاوره و راهنمایی برای داشتن انتخاب های بهتر و آماده کردن سفارشات با دستگاه های کاملا بروز افست و دیجیتال از جمله ویژگی های منحصر به فرد این گروه می باشد. برای ارتباط با چاپخانه آراکس می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید و یا بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

چاپ ست اداریمقالات

1 Comment

  • نوع کاغذ واقعا مهم هستش نزدیک عید هست من می خوام چاپ ست اداری سفارش بدم از همکار ها تعریف چاپخانه شما و کیفیت چاپ هاتون خیلی شنیدم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.