نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری

نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری

نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری


نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری

سربرگ کاغذی است که برای نوشتن نامه ها و اسناد دیگر در ادره شما مورد استفاده قرار میگیرد. سربرگ ها اغلب برای مکاتبه با مشتریان، همکاران تجاری و رسانه ها استفاده میشوند. از آنجا که سربرگ شما توسط بسیاری از افراد دیده میشود، داشتن یک طراحی مناسب و رعایت نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری به ایجاد تصویر خوبی از کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

اجزای اصلی که در چاپ سربرگ وجود دارند :

تصاویر

بسیاری از سربرگ های اداری شامل یک تصویر روی کاغذ هستند تا به شناسایی برند شرکت شما کمک کنند. اغلب تصویری از لوگو و آرم شرکت شما روی این کاغذها وجود دارد. این تصویر به طور معمول در بالای سربرگ نامه قرار میگیرد و میتواند در قسمت وسط یا کنار آن باشد.

کیفیت تصویر و چاپگری که برای چاپ آن استفاده میکنید بر نحوه ظهور تصویر روی سربرگ تاثیر میگذارد. اگر خودتان کاغذ را چاپ میکنید یا با یک دستگاه باکیفیت پایین در یک چاپخانه میسپارید، به احتمال زیاد حروف و تصویر به هم میریزد و چاپ سربرگ ضعیف خواهد بود.

نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری - چاپ ست اداری

اطلاعات تماس 

اطلاعات تماس شرکت نیز در بخشی از سربرگ وجود دارد. این اطلاعات بیشتر هویت شرکت را مشخص میکند و همچنین دسترسی گیرنده نامه را به شما آسان میسازد. زمانی که گیرنده باید با شما ارتباط برقرار کند و پاسخ نامه را بدهد، میتواند شماره تلفن، نام تجاری، نشانی و آدرس وب سایت و ایمیل شما را روی سربرگ ببیند. بسته به نوع طراحی برای چاپ سربرگ ها اغلب این اطلاعات را در بالا یا پایین نامه میبینیم.

شعار تبلیغاتی 

اگر شرکت شما دارای یک شعار عامیانه یا تبیلغاتی خاصی باشد، گاهی اوقات در سربرگ آورده میشود. این کار ممکن است باعث شود که سربرگ شما از سایر شرکت ها متمایز گردد و به مشتریان کمک کند تا با برند شما بهتر ارتباط برقرار کنند.

یک شعار تبلیغاتی طولانی میتواند صفحه را خراب کند و جای اطلاعات تماس را کم کند. در زمان طراحی و چاپ سربرگ ضروری است که سربرگ ساده باشد و به گیرنده این امکان را بدهد تا آنچه را نیاز دارد ببیند و به راحتی با شرکت ارتباط برقرار کند.

نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری - چاپخانه آراکس

چرا به چاپ سربرگ اداری نیاز داریم ؟

اگرچه ایمیل ها برای بیشتر مکاتبات تجاری استفاده میشوند و تا حدی جای نامه های کاغذی را گرفته اند. اما هنوز هم مواردی وجود دارد که در آن نوشتن نامه روش بهتری برای رساندن پیام و یا ارسال درخواست است. چاپ سربرگ جای خود را دارد و به سادگی نمیتواند با ایمیل ها و نامه های الکترونیکی جایگزین شود.

این ویژگی برجسته سربرگ ها است و به راحتی نامه های الکترونیکی و ایمیل ها نمیتوانند با آن رقابت کنند. از آنجا که یک نامه پستی بیشتر طول میکشد تا به دست مخاطب برسد، تا یک ایمیل، پس باید به نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری توجه کنید. یکی از جنبه های آن این است که سربرگ به عنوان یک نماینده از سوی شرکت شماست و میتواند برای نامه های الکترونیکی هم استفاده شود.

جزئیات طراحی سربرگ ها میتواند آنها را به یک سربرگ حرفه ای تبدیل کند. به طور مثال یک خط نازک در بالای اطلاعات تماس میتواند این قسمت را از سایر بخش ها جدا کند  و شکل دیگری به اسناد تجاری شما بدهد. بهتر است کمی خلاقیت داشته باشید و از طرح ها و المان های آماده استفاده نکنید. میتوانید در پایان نامه از مخاطب و مشتریان خود تشکر کنید و خط و امضای متفاوتی داشته باشید. یک طراحی خاص میتواند در جهت برندسازی به شما کمک کند. پس میتوانید برای سربرگ از فونت های خاص و در عین حال خوانا استفاده نمایید.

صاحبین مشاغل کوچک هم به طراحی گرافیکی و چاپ سربرگ نیاز دارند. سربرگ یکی از اقلام مهم در ست اداری و ابزارهای مهم در برندسازی شرکت است. سربرگ به ایجاد هویت برای سازمان شما کمک میکند و به عنوان مهر اصالت شما عمل مینماید. بسته به نام تجاری شرکت و طرح گرافیکی میتوانید سبک متفاوتی برای سربرگ خود داشته باشید.

نکات مهم درباره چاپ سربرگ اداری

چاپ سربرگ اداری را از ما بخواهید !

چاپ سربرگ ها تقریبا در هر زمینه ای برای برقراری ارتباط و ارسال اطلاعات مهم و موثر است. معمولا مهمترین اطلاعاتی را که باید به مخاطب خود بدهید به وسیله نامه ارسال میکنید و مهم است که این نامه را به چه شخصی میفرستید. شرکت، فرد یا مسئول و هر شخص دیگری نیاز دارد تا اطلاعات مهمی مانند آدرس و شماره تلفن شما را روی نامه بیابد و به همان اندازه باید طرح و چاپ نامه برای او جذاب باشد.

شما باید تمام اصول و نکات را در طراحی و چاپ یک سربرگ در نظر داشته باشید. از این جهت بهتر است برای جلوگیری از هرگونه خطا و اشتباهی در چاپ، آنرا به چاپخانه حرفه ای بسپارید. چاپخانه آراکس با سالها سابقه در زمینه چاپ انواع سربرگ و اقلام ست اداری، آماده است تا نیاز شما را برای امور چاپی پاسخگو باشد. میتوانید برای مشاوره و اطلاعات بیشتر و همچنین سفارشات چاپی خود از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

چاپ سربرگمقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.