صفر تا صد چاپ کاتالوگ افست

چاپ افست کاتالوگ

چاپ کاتالوگ افست و دیجیتال دو روش پرطرفدار در صنعت تبلیغات می باشند که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. با توجه به تفاوت هایی که در هر یک از این دو سیستم چاپ وجود دارد، به چند دلیل مهم باید در انتخاب این دو نوع چاپ دقت کافی داشته باشید. چاپ کاتالوگ افست برای بسیاری از افراد به معنی چاپ کاتالوگ ارزان است و برای عده ای به معنای چاپ با کیفیت! برای بررسی کامل تمام ویژگی های چاپ افست کاتالوگ و مزایا و محدودیت های آن در ادامه با چاپخانه اراکس همراه باشید.

چاپ کاتالوگ افست چیست؟

سیستم چاپ به نوع گروه کلی افست و دیجیتال تقسیم میشود. این تقسیم بندی بر اساس نوع پخش رنگ بر روی طرح و تکنولوژی به کار رفته برای آن می باشد. در سیستم چاپ افست رنگ ها به طورت جداگانه بر روی کاغذ قرار گرفته و از تقابل آب و مرکب برای شکل گیری طرح نهایی استفاده می شود.

دستگاه هایی که برای چاپ کاتالوگ افست به کار می روند دارای سه استوانه هستند. به طور خلاصه روال کار به این صورت است که ابتدا طرح بر روی صفحه فلزی به نام زینک قرار میگیرد. مواد شیمیایی قرار گرفته شده بر روی زینک باعث میشود تا صفحه فقط مرکب را جذب کند. زینک به دور استوانه اول پیچیده میشود. استوانه دوم که جنس پلاستیکی دارد از استوانه اول طرح را دریافت می کند. استوانه اول به دوم فشار وارد می کند و از این طریق طرح روی استوانه پلاستیکی قرار میگیرد. در نهایت طرح روی استوانه پلاستیکی بر روی کاغذی که دور استوانه سوم پیچیده شده است چاپ میشود.

لازم به ذکر است که سیستم چاپ و قطعات موجود در دستگاه های چاپ با توجه به برند و تکنولوژی به کار رفته در آنها ممکن است متفاوت باشد. در حالت کلی و به طور خلاصه می توان گفت در سیستم چاپ افست از تقابل آب و مرکب استفاده میشود تا طرح نهایی چاپ شود.

مطالب پیشنهادی

ارزان ترین قیمت چاپ کاتالوگ در تهران

کسب و کار قدرتمند با چاپ کاتالوگ

چاپ افست کاتالوگ

کاربرد چاپ افست کاتالوگ چیست؟

چاپ افست برای بسیاری از عناصر تبلیغاتی و چاپی و حتی کتاب های نفیس کاربرد زیادی دارد. البته برای عناصر تبلیغاتی می توان از چاپ دیجیتال نیز استفاده کرد، اما محدودیت هایی در این نوع چاپ وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

چاپ ارزان کاتالوگ

همان طور که اشاره کردیم دو سیستم چاپ افست و دیجیتال را می توان برای چاپ انتخاب کرد. اما برای چاپ با تیراژ بالا در اغلب مواقع از چاپ افست استفاده میشود، چون ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. در نتیجه، می توان گفت برای چاپ کاتالوگ ارزان، چاپ بروشور و ست اداری با هزینه کم بهتر است افست را انتخاب کنید.

چاپ کاتالوگ فوری

با توجه به روال و فرآیند خاصی که برای چاپ افست در نظر گرفته شده است، استفاده از این سیستم کمی زمان بر است. به همین خاطر، برای چاپ کاتالوگ فوری با تیراژ پایین بهتر است چاپ افست را انتخاب نکنید. در بسیاری از مواقع ممکن است به دلایل مختلف از قبیل شرکت در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف نیاز داشته باشید تا در مدت زمان کوتاه چاپ کاتالوگ با تیراژ پایین را انجام دهید. در این شرایط بهترین انتخاب چاپ دیجیتال کاتالوگ می باشد.

چاپ کاتالوگ حرفه ای

چاپ افست یکی از با کیفیت ترین خروجی ها را تحویل می دهد و کیفیت عالی بر روی کاغذهای متنوع از مهم ترین ویژگی محصولات این صنعت می باشد. توجه داشته باشید که کاغذهای به کار رفته در صنعت چاپ دیجیتال محدودتر از افست می باشند. از آنجا که جنس کاغذ به شدت بر کیفیت چاپ تاثیرگذار است و در چاپ دیجیتال محدودیت در انتخاب نوع کاغذ دارید، در نتیجه بهتر است چاپ افست را انتخاب کنید.

برخلاف چاپ دیجیتال که تنها بر روی کاغذ قابل انجام است، در چاپ افست می توان از سایر متریال ها نیز استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی

مزیت چاپ کاتالوگ برای محصولات

اهمیت چاپ کاتالوگ بر بازاریابی

قیمت چاپ کاتالوگ افست

نکات مهم در چاپ افست کاتالوگ

همان طور که تا این قسمت از متن اشاره شد، چاپ کاتالوگ افست برای سفارش هایی کاربرد دارد که تیراژ بالایی داشته و عجله ای برای کار وجود ندارد. علاوه براین، برای سفارشاتی این نوع سیستم چاپ انتخاب میشود که کیفیت حرف اول را می زند. علاوه بر انتخاب نوع سیستم چاپ، باید چند نکته مهم را برای دریافت بهترین خروجی از چاپ افست کاتالوگ در نظر داشت که عبارتند از:

طراحی حرفه ای کاتالوگ

طراحان گرافیک حرفه ای کاملا به تفاوت رنگ در صفحه نمایش و نرم افزارهای ادیت تصاویر و طراحی با خروجی دستگاه های چاپ آشنا هستند. در طراحی کاتالوگ باید به این مساله توجه داشت که از استاندارد رنگ CMYK برای چاپ افست باید استفاده شود. عدم توجه به این مساله باعث میشود تا خروجی که بعد از چاپ دریافت می کنید تفاوت زیادی با طرح آن داشته باشد.

علاوه بر انجام تنظیمات مورد نیاز بر روی نرم افزار، لازم است از محدودیت های رنگ در هر یک از سیستم های چاپ اطلاع داشته باشید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم همان طور که برای رسیدن به بهترین نتیجه بعد از چاپ، چاپ کاتالوگ افست را انتخاب می کنید، طراحی را نیز به افراد حرفه ای و با تجربه بسپارید.

انسجام و کیفیت در طراحی

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب برای طراحی کاتالوگ، باید بتوانید انسجام و کیفیت را در آن به خوبی ایجاد کنید. طراحی کاتالوگ اصول خاصی دارد که از مهم ترین آنها می توان به منحصر به فرد بودن طرح و ایجاد نظم و انسجام در میان المان های آن اشاره کرد. این مساله به شدت بر زیباتر شدن کار اثر دارد.

از دیگر مواردی که علاوه بر زیبایی طرح، بر کیفیت چاپ اثر مستقیم دارد، نوع تصاویر محصولات می باشد. سعی کنید با عکاسی حرفه ای از محصولات برند مورد نظر، آن ها را با کیفیت بالا روی طرح قرار دهید. هر اندازه که صنعت چاپ حرفه ای و بدون نقص باشد، نمی تواند تصاویر بی کیفیت را خوب جلوه دهد.

کاغذ مناسب برای چاپ کاتالوگ

طراحی زیبا و حرفه ای زمانی می تواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند که به بهترین شکل ارائه گردد. کاغذ مهم ترین فاکتور در چاپ می باشد که نه تنها بر هزینه ها تاثیرگذار است، بلکه به شدت بر کیفیت و استحکام و دوام طرح اثر می گذارد. خوشبختانه در سیستم چاپ افست با محدودیت در انتخاب کاغذ مواجه نخواهید بود، در نتیجه بهتر است کیفیت را در آنها جدی بگیرید.

چاپ کاتالوگ گلاسه با روکش های جذاب و مقاوم یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه می باشد که زیبایی و کیفیت را در کنار هم دارند. البته از سایر کاغذها نیز می توان برای چاپ افست کاتالوگ استفاده کنید، کافیست به گرماژ کاغذ دقت داشته باشید و بهترین ها را برای این منظور انتخاب کنید تا نتیجه خوبی در نهایت دریافت نمایید.

قیمت چاپ افست کاتالوگ در تهران

هزینه چاپ افست کاتالوگ چقدر است؟

مدیریت هزینه های تبلیغات از مهم ترین مواردی می باشد که تمام کسب و کارها به آن توجه دارند. به همین خاطر است که هزینه چاپ پاکت، بروشور، کاتالوگ و سایر المان های تبلیغاتی مهم می باشند و نباید از آنها غافل شد. حال سوال این است که هزینه و قیمت چاپ افست کاتالوگ چقدر است؟ آیا همیشه چاپ دیجیتال کاتالوگ گران تر است؟

واقعیت این است که قیمت چاپ کاتالوگ افست همیشه ثابت نیست و بر اساس نوع سفارش تعیین می شود. جنس کاغذ چاپ، تیراژ و ابعاد و سایز کاتالوگ از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت چاپ افست کاتالوگ اثرگذار هستند. برای چاپ با تیراژ بالاتر از 5000 بهتر است چاپ افست را انتخاب کنید چون ارزان تر از دیجیتال می باشد. در مقابل، برای تیراژهای پایین چاپ دیجیتال کاتالوگ ارزان تر و مناسب تر از افست خواهد بود.

چاپ کاتالوگ افست در تهران

چاپخانه ها با توجه به سابقه فعالیت و پیشرفته بودن تجهیزات آنها دستگاه های مختلفی را برای چاپ ارائه می دهند. دستگاه های پیشرفته با تکنولوژی روز به شدت بر کیفیت چاپ افست و دیجیتال تاثیر دارد. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین خروجی از چاپ کاتالوگ افست دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم حتما در انتخاب چاپخانه هوشمندانه عمل نمایید. برای چاپ کاتالوگ افست در تهران، چاپخانه آراکس با بیش از نیم قرن فعالیت می تواند یکی از بهترین گزینه ها به شمار رود. ارائه خدماتو سرویس های متنوع و با کیفیت در صنعت چاپ با هزینه ارزان و کیفیت مطلوب از جمله ویژگی های منحصر به فرد آراکس می باشد. برای اطلاع از قیمت چاپ افست کاتالوگ در تهران کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید. علاوه براین، می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین این صفحه استفاده نمایید.

چاپ کاتالوگمقالات

5 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.