چند ترفند برای کاهش قیمت چاپ بروشور رنگی

قیمت چاپ بروشور رنگی

قیمت چاپ بروشور رنگی و بدون رنگ از جمله مواردی می باشند که در هزینه تبلیغاتی یک برند تاثیرگذار هستند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد چاپ بروشور در معرفی محصولات یک برند، در نتیجه نمی توان از حضور آن در برندینگ چشم پوشی کرد. در مقابل، کاهش هزینه ها را باید در تمام مراحل تبلیغات در نظر گرفت و سعی در کاهش آن داشت. به همین خاطر، در ادامه چند ترفند در کاهش قیمت چاپ بروشور a4 و a5 با مدل های مختلف خواهیم داشت. با مرکز تخصصی چاپ بروشور آراکس همراه باشید.

قیمت چاپ بروشور رنگی a4 و A5  چقدر است؟

قبل از بررسی راه های مناسب برای کاهش هزینه های چاپ بروشور، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که قیمت چاپ بروشور a5 و a4 در مدل های مختلف چقدر است. برای پاسخ دادن به این سوال لازم است بدانید که قیمت هیچ یک از خدمات چاپ را نمی توان به صورت کلی و ثابت مشخص کرد. چون بر اساس فاکتورهای مختلف نرخ و تعرفه چاپ بروشور و سایر عناصر تبلیغاتی تغییر می کند.

هزینه چاپ بروشور بر اساس نوع و جنس کاغذ، ابعاد، تعداد رنگ های به کار رفته در طرح، تیراژ و نوع چاپ تعیین می گردد. در نتیجه اگر بتوان با تاثیر هر یک از این فاکتورها در هزینه چاپ آشنا بود، براحتی می توان به چاپ بروشور ارزان دست پیدا کرد.

مطالب پیشنهادی

افزایش فروش با چاپ بروشور

چاپ بروشور مخصوص کسب و کار شما

هزینه چاپ بروشور رنگی

گام های مهم در کاهش قیمت چاپ بروشور رنگی

برای اینکه بتوانید بروشور را با قیمت بسیار ارزان و متناسب با بودجه چاپ کنید، لازم است چند نکته و ترفند مهم را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

کاغذ مناسب انتخاب کنید

از مهم ترین عواملی که در گران یا ارزان بودن هزینه چاپ بروشور نقش دارد می توان به جنس کاغذ آن اشاره نمود. برخلاف گذشته که کاغذهای به کار رفته در صنعت چاپ از تنوع کمی برخوردار بودند، در حال حاضر می توان جنس های متنوعی را برای آنها انتخاب کرد. تفاوت زیادی میان تعرفه چاپ بروشور رنگی با جنس گلاسه و کاغذهای تحریر وجود دارد که این تفاوت بخاطر جنس کاغذ و قیمت آنها می باشد.

البته باید توجه داشته باشید که کاغذها بر اساس وزن و ضخامت آنها دارای کیفیت های متفاوتی می باشند و بر همین اساس نرخ گذاری می گردند. در نتیجه، اگر هدف چاپ ارزان بروشور می باشد و کیفیت قابل چشم پوشی است، می توان کاغذهایی را انتخاب نمود که گرماژ یا همان وزن کمتری دارند. در مقابل، اگر کیفیت اهمیت زیادی دارد، باید پرداخت هزینه کمی بیشتر می توان کاغذهای بهتر و باکیفیتی را انتخاب نمود.

ابعاد بروشور را تغییر دهید

قیمت چاپ بروشور A4 با A5 تفاوت دارد و این بر اساس مقدار کاغذ مصرفی در چاپ کاملا طبیعی می باشد. یکی از راه های کنترل و کاهش هزینه های چاپ کاتالوگ، بروشور و سایر عناصر چاپی و تبلیغاتی توجه به ابعاد آنها می باشد. علاوه بر اندازه و ابعاد کلی طرح، می توان در مدل آنها نیز تغییراتی ایجاد کرد. به عنوان مثال، قیمت چاپ بروشور سه لت از چهار و پنج لت ممکن است کمتر باشد. البته این مساله به این بستگی دارد که اندازه هر لت را چقدر در نظر میگیرید.

قیمت چاپ بروشور A4

تیراژ چاپ بروشور را جدی بگیرید

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش قیمت و هزینه چاپ بروشور رنگی و غیره افزایش تیراژ آنها می باشد. توجه داشته باشید که هر چه تیراژ سفارش چاپ بیشتر باشد، در نهایت هزینه چاپ هر بروشور کمتر خواهد شد. این مساله نه تنها در چاپ بروشور، بلکه در هر نوع سفارش چاپ از قبیل چاپ ست اداری و غیره نیز وجود دارد.

مطالب پربازدید

کاربرد بروشور تبلیغاتی

کنترل تعداد رنگ ها در بروشور

رنگ از اصلی ترین عناصر در طراحی بروشور می باشد که اگر آگاهانه انتخاب شود، می توانند تاثیر بسیار زیادی بر دیدگاه مخاطب داشته باشد. اما تعداد رنگ های به کار رفته در طرح می تواند بر قیمت نهایی چاپ تاثیر بگذارد و هر چه رنگ ها بیشتر، در نهایت قیمت گران تر خواهد شد. طراحان حرفه ای در این شرایط می توانند کمک زیادی در کاهش هزینه های چاپ داشته باشند. این گروه از افراد باید بتوانند با انتخاب رنگ های جذاب و در تعداد کم، زیباترین و حرفه ای ترین طرح را ایجاد کنند. توجه داشته باشید که قیمت چاپ بروشور رنگی بیشتر از نمونه های بدون رنگ می باشد. در نتیجه، بهتر است رنگ ها را به طور کامل حذف نکنید، بلکه تعداد آنها را کاهش دهید. کاهش تعداد رنگ ها اگر هنرمندانه و هوشمندانه انجام شود، باعث میشود طرح نهایی خلوت تر و منظم تر باشد و تاثیر خوبی بر مخاطب خواهد داشت. در نتیجه، با این انتخاب در واقع با یک تیر دو نشان می زنید و زیبایی طرح را با ارزان تر شدن هزینه چاپ بروشور تلفیق خواهید کرد.

نوع چاپ بروشور

برای چاپ هر یک از عناصر تبلیغاتی دو انتخاب پیش رو دارید که بر اساس شرایط سفارش می توان بهترین مورد را انتخاب نمود. چاپ بروشور افست و دیجیتال دو نوع چاپ می باشد که تفاوت های زیادی با هم دارند. در حالت کلی برای کاهش هزینه چاپ بروشور با تیراژ کم و در مدت زمان کوتاه، بهتر است چاپ دیجیتال برشور را انتخاب کنید. چاپ دیجیتال برای سفارش ها با تیراژ پایین از نظر هزینه مقرون به صرفه تر می باشند. در مقابل، برای سفارش ها با تیراژ بالا بهتر است چاپ افست را انتخاب کنید، چون ارزان تر بوده و کیفیت بهتری را در خروجی دریافت خواهید نمود. البته توجه داشته باشید که در چاپ افست باید زمان بیشتری را برای دریافت سفارش اختصاص دهید. به عبارت دیگر، برای چاپ بروشور فوری بهتر است دیجیتال را انتخاب کنید.

قیمت چاپ بروشور a5

چاپخانه های معتبر را انتخاب کنید

چاپخانه های معتبر بخاطر داشتن تجربه بالا و آشنایی کامل با راه های تلفیق کیفیت و ارزان بودن سفارش، می توانند یک راهکار مناسب برای کاهش هزینه های چاپ باشند. ارائه کاغذهای متنوع و استفاده از سیستم های پیشرفته می توانند در کمترین زمان و با کمترین قیمت سفارشات چاپ را انجام دهند. علاوه براین، کافیست با افراد متخصص در این چاپخانه ها مشورت کنید تا بر اساس بودجه مورد نظر و طرح کلی بروشور راهکارهای مناسبی را برای کاهش قیمت چاپ بروشور A5 و a4 و سایر انواع آن ارائه دهند.

چاپ بروشور ارزان یا کیفیت بالا؟

بعد از آشنایی با راه ها و ترفندهای کاهش قیمت چاپ، حال باید به این سوال پاسخ دهید که ارزان بودن مهم است یا کیفیت؟ آیا ارزان بودن همیشه بهترین انتخاب است؟ چطور می توان کیفیت را فدای ارزان بودن نکرد؟

بروشور بهترین معرف برای محصولات یک برند می باشد و نوعی شناسنامه برای آنها به شمار می رود. از آنجا که بروشور محصولات کاربردهای زیادی دارد و برای مدت زمان طولانی ممکن است توسط شرکت ها و فروشگاه ها و افراد مختلف مورد استفاده قرار گیرد، در نتیجه باید در چاپ آن دقت داشته باشید. شاید در برخی از عناصر چاپی بتوان از کیفیت کم کرد و بیشتر به جنبه اقتصادی آن توجه داشت، اما برای بروشور چنین چیزی کاملا به ضرر برند می باشد.

افراد و صاحبان کسب و کارها تمام جوانب را در این شرایط در نظر میگیرند و هیچ یک را فدای دیگری نمی کنند. به عبارت دیگر، باید بتوان کیفیت و اهداف اصلی را ثابت نگه داشت و بر اساس مواردی که به عنوان ترفند اشاره شد نرخ ها را تغییر داد.

قیمت چاپ بروشور رنگی در تهران

تعرفه چاپ در شهرهای مختلف و بخاطر هزینه های حمل و نقل و قیمت کاغذ ممکن است متفاوت باشد. در نتیجه، اگر به دنبال بهترین قیمت چاپ بروشور رنگی در تهران می باشید، کافیست با چاپخانه های معتبر در این زمینه مشورت کنید. چاپخانه آراکس با بیش از 60 سال سابقه فعالیت در زمینه چاپ، تجربه و تخصص کافی در این حوزه را داشته و می تواند منبع و مرجع مناسبی برای تعیین قیمت سفارش های چاپ باشد.

برای اطلاع از قیمت چاپ بروشور رنگی در تهران می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین این صفحه استفاده کنید یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

چاپ بروشورمقالات

2 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.