چاپ ست اداری اختصاصی و طراحی آن

چاپ ست اداری اختصاصی و طراحی آن

چاپ ست اداری اختصاصی و طراحی آن


چاپ ست اداری اختصاصی و طراحی آن

چاپ ست اداری اختصاصی و طراحی آن شامل مجموعه ای از سربرگ، کارت ویزیت و پاکت ها می باشد. در برخی موارد شامل فلش کارت، لیبل و … میتواند باشد. این موارد به نیاز مشتری و زمینه فعالیت او بستگی دارد. اما به طور کلی برای هر کسب و کاری این کار لازم و مهم است.

اگر شما صاحب یک شغل کوچک هم باشید یا بخواهید خودتان به تنهایی فعالیت اقتصادی انجام دهید، نیاز دارید که ست اداری برای شما تهیه و چاپ شود. چون هم به معرفی شما کمک میکند و هم ارتباط مشتری را با شما حفظ مینماید. اما مهم است که طراحی به طور اختصاصی انجام گیرد تا بتواند تاثیر لازم را داشته باشد.

پس باید همه چیز را در نظر بگیرید و سپس طرح را انتخاب کنید. از رنگ اصلی و مرتبط با زمینه کاری شما تا فرم ها و المان هایی که لازم است در طراحی و چاپ اعمال شوند. باید همه چیز درست واصولی و مرتبط باهم باشند. در عین سادگی لازم است تا زیبایی را هم حفظ کنید. ست اداری شما معرف شماست. پس باید نظم و نظام سازمان شما در آن منعکس شود.

برای یک سازمان نامه ها و هرکدام از اجزای ست اداری تنها وسیله مکاتبه و بازاریابی نیستند. بلکه میتوانند به طور موثر برای شما برندسازی و اعتبار سازی کنند. همانطور که در اداره به پوشش رسمی و در عین حال زیبای کارکنان توجه دارید، باید موازین و نکات مرتبط با طراحی و چاپ را هم در ست اداری لحاظ کنید. زیرا در جایی که شما و کارکنان تان  حضور ندارید، این نامه ها، سربرگ هه، پاکت و کارت ویزیت شماست که صحبت میکند.

چاپ ست اداری اختصاصی

اصول چیدمان المان ها در طراحی سربرگ

👈 موارد مهم در چاپ ست اداری اختصاصی و طراحی آن ابتدا متوجه حاشیه های سربرگ است. حاشیه باید از لبه کاغذ به اندازه یک سانت فاصله داشته باشد و نه کمتر از آن.

👈 در طراحی گرافیکی برای حروف بزرگ دقت کنید. اگر سربرگ شما دارای حروف انگلیسی است باید این مورد بیشتر مورد توجه باشد.

👈 زمینه سربرگ را تا حد امکان بی رنگ انتخاب کنید. زمینه های رنگی ممکن است متن را ناخوانا کند یا پرینت نامه سیاه و بی کیفیت شود.

👈 گرافیک مورد استفاده برای هدر لازم است تا مناسب باشد و فونت خوبی برای آن انتخاب شود. خوانا بودن بر زیبایی اولویت دارد.

👈 اندازه های هدر و فونت و رنگ بندی سربرگ، سرانجام به سلیقه مشتری و نیاز او تغییر خواهد کرد.

👈 چاپ سربرگ A5 مورد استفاده برای مکاتبات داخلی یا نوشتن متن های کوتاه هستند. اندازه برش قالب این سربرگ نصف قالب A4 است اما در طراحی نباید همه چیز به همان اندازه کوچک تر شود. باید اندازه فونت و ابعاد بصری دوباره انتخاب شوند.

👈 سربرگ ها به طور کلی باید علاوه بر موارد ذکر شده، حاوی آدرس، شماره تماس و ایمیل و فکس شما باشند. این عناصر در تمام اجزای ست اداری وارد میشود و بسیار مورد توجه است.

👈 واضح است که قراردادن آرم و لوگو بر روی سربرگ نباید در داخل متن وارد شود. نباید به گونه ای باشد که در پس زمینه پررنگ شود یا در هدر بیرون زده باشد.

👈 خط آدرس میتواند در سمت چپ یا راست یا حتی وسط قرار بگیرد و یا حتی میتواند بدون خط و غیر متعارف باشد.

چاپ ست اداری

اصول چیدمان المان ها در چاپ پاکت 

👈 برای چاپ پاکت نامه اداری معمولا ابعاد را متناسب با کاغذ نامه ها و به اندازه A4 در نظر میگیرند. ابعاد پاکت بهتر است یک سوم سربرگ و به علاوه شش میلیمتر از لبه ها باشد.

👈 همه المان ها و مشخصات سازمان و راه های ارتباطی مانند شماره تماس و غیره، روی پاکت هم درج خواهند شد.

👈 چیدمان عناصر برای جلب توجه مخاطب و همچنین زیبایی و کارایی باید انجام شود. آرم و عنوان معمولا در مرکز و سمت چپ قرار دارند.

🔸 نکته مهم در چاپ ست اداری اختصاصی و طراحی آن، لزوم رعایت هماهنگی در اجزا و المان های بصری است. به عبارتی باید یک هویت خاص و واحد برای تمام این اجزا در نظر گرفته شود تا هماهنگی را بین پاکت ها، سربرگ ها و دیگر اجزا ایجاد نماید. این هویت بصری یکسان میتواند با ارائه عناصر بصری تزئینی یا از طریق طرح و رنگ انجام شود. طرح کاغذ سربرگ با کارت ویزیت و پاکت یکسان است و باید در همان راستا طراحی شود.

تاثیر گذاری رنگ ها را هم در طراحی و چاپ در نظر داشته باشد. هرکدام از رنگ ها در ست اداری میتواند نشان دهنده مفهوم خاصی باش. به طور مثال رنگ قرمز هیجان و جذابیت زیادی ایجاد میکند و بهتر است در کنار رنگ خاکستری یا طوسی به کار گرفته شود. اما برای ست اداری یک دفتر مرکزی رستوران این رنگ میتواند در کنار سفید یا زرد به کار برود. پس انتخاب رنگ به زمینه کاری شما بستگی دارد و اینکه برند و فعالیت شما معمولا با چه رنگی نزد مشتری شناخته میشود.

چاپ ست اداری حرفه ای را از ما بخواهید !

اگر برای کسب و کارتان هنوز اقدام به چاپ ست اداری و اقلام آن نکرده اید همین حالا با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. برای هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ لازم است تا جهت مکاتبه نامه های رسمی و معرفی خود سربرگ و پاکت اختصاصی داشته باشد. در عین حال کیفیت چاپی هم مهم است. پس از طریق لینک زیر برای تماس اقدام کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.

چاپ پاکتچاپ ست اداریچاپ سربرگمقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.