پاکت نامه چیست؟

پاکت نامه چیست آراکس پرینت 1 چاپ سربرگ

پاکت نامه چیست آراکس پرینت 1 چاپ سربرگ


پاکت نامه چیست؟

پاکت نامه وسیله ای برای نگهداری و رساندن مکاتبات اداری، صورتحسابها، قراردادها و … هستند. پاکت ها جزء جدایی ناپذیر اقلام ست اداری به شمار میروند. چاپ پاکت ها معمولا در سایزهای مختلف از جمله چاپ پاکت A4 و چاپ پاکت A5  مورد استفاده قرار میگیرند.

ابعاد پاکت نامه بر اساس ابعاد سربرگ مشخص میشود و استفاده ها مختلف و متفاوتی دارد. چاپ پاکت A4  معمولا به این دلیل انجام میشود که اوراق بدون تا خوردگی داخل پاکت قرار بگیرد. این اوراق جدا از نامه های معمول اداری هستند و معمولا برای مناقصه و مزایده و کارهایی از این دست ارسال میشوند.

پاکت های نامه معمولی را اصطلاحا پاکت ملخی هم میگویند. چاپ پاکت ها بر اساس نیاز مشتری و بودجه آنها انجام میشود. انتخاب پاکت مناسب میتواند بیانگر اعتبار هر موسسه یا شرکتی باشد. توجه به  کیفیت طراحی و چاپ پاکت نقش زیادی را در ارائه بهتر خدمات برای شما بازی میکند. پاکت نامه باید مناسب با سایر اوراق اداری و همسو با آنها طراحی شود. به این وسیله شما اعتبار سازمان خود را ارتقاء خواهید بخشید.

چاپ پاکت نامه از راه های بازاریابی و تبلیغات برای یک سازمان محسوب میشود. یک وسیله کم هزینه و موثر در معرفی برند شما به مشتریانتان پاکت ها خواهند بود. روی پاکت اسم و آدرس و شماره تماس و لوگو سازمان شما درج میشود. پس چاپ پاکت یک روش تبلیغاتی مستقیم برای شروع یک رابطه ماندگار بین شما و مخاطبتان خواهد بود.

مطالب مرتبط :

طراحی و چاپ سربرگ فوری

تاثیر چاپ سربرگ در برندسازی چیست؟

چاپ پاکت نامه اداری

پاکت نامه چیست آراکس پرینت چاپ پاکت اداری

مشخصات یک پاکت نامه اداری منحصربه فرد 

همانطور که گفته شد یک پاکت نامه اداری میتواند ابزار بازاریابی تلقی شود. پس بهتر است در چشم مخاطب و مشتری خاص و ویژه به نظر برسید. میتوانید برای چاپ پاکت نامه از امکانات چاپی خاص استفاده کنید. مثلا از ساخت قالب با برش خاص، چاپ داخل پاکت یا از کاغذهای فنتزی برای چاپ استفاده نمایید. میتوانید لوگوی پاکت را به صورت برجسته یا نقره کوب انتخاب کنید. چاپ و طراحی میتواند با قالب های ویژه انجام گیرد. استفاده از کاغذهای فانتزی یا کاغذ کرافت در جذابیت پاکت ها خیلی موثر هستند. استفاده از خدمات ویژه چاپ شما منحصر به فرد خواهد کرد.

دلایل استفاده از پاکت ها چیست؟

برای یک کسب و کار یا هرنوع سرمایه گذاری باید از تمام فرصت های بازاریابی استفاده کرد. پاکت ها یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روشهای بازاریابی هستند. همان اندازه که محتوای یک نامه اداری مهم است، وسیله رساندن آن پیام هم اهمیت دارد. پاکت ها هماهنگ و یکسان با دیگر اقلام ست اداری طراحی میشوند و به عبارتی یک هویت بصری واحد را به مخاطب میرسانند. از جمله موارد استفاده از پاکت ها باید به امکان :

– برقراری ارتباط با مشتری

– ایجاد اعتبار و انتقال آن به مخاطب

– نشان دادن برند و هویت سازمانی

– ایجاد ثبات و ذهنیت مثبت در بیننده

پاکت نامه چیست آراکس پرینت

کاغذهای مناسب برای چاپ پاکت در تعداد محدود

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین کاغذها برای چاپ پاکت نامه، کاغذ کرافت است. کرافت به رنگ نخودی است و برای چاپ معمولا فونت روشن و شفاف برای آن در نظر میگیرند. اگر تیراژ پاکت بیشتر از 5000 عدد باشد باید برای چاپ از دستگاه افست استفاده کرد. روش تولید هم به صورت رولی یا شیت می باشد.

برای چاپ در تیراژ بالا بهتر است کاغذ کرافت را انتخاب کنید. کاغذ گلاسه گران تر است. اما برای پاکت های خاص و در تعداد کم معمولا همان کاغذهای گلاسه مورد استفاده قرار میگیرند. کیفیت کاغذ زمانی مهم است که شما بخواهید از پاکت نامه برای امور خاص استفاده کنید. اگر نه بهتر است در تعدا د بالا و با کیفیت متوسط اقدام به چاپ نمایید.

نکته مهم در چاپ پاکت 

طراحی پاکت های نامه بعد از سربرگ انجام میشود. باید بین این دو هماهنگی وجود داشته باشد،پس بعد از پایان چیدمان سربرگ ها اقدام به طراحی پاکت ها میکنند. همان عناصری که در سربرگ استفاده میشود باید در پاکت هم باشد. رعابت این مسئله به زیباتر شدن و هماهنگی بین اقلام ست اداری کمک میکند. میتوان برخی جزییات مثل گوشه های پاکت را تغییر داد اما بهتر است به طور کلی هماهنگی بین عناصر حفظ شود.

محل درج لوگو روی پاکت نامه بالا و گوشه سمت چپ است. گاهی لوگو را در قسمت پایین و گوشه سمت چپ هم قرار میدهند. این کار در طراحی تنوع ایجاد میکند. گوشه بالا در سمت راست محل درج تمبر و انجام عملیات پستی است. این قسمت را همیشه به همین شکل حفظ میکنند و نمیتوان تغییری در آن ایجاد کرد.

پاکت نامه چیست آراکس پرینت چاپ پاکت

چاپ با کیفیت پاکت را از ما بخواهید!

بهتر است در زمینه چاپ اقلام ست اداری و پاکت های نامه ریسک نکنید. حتی اگر نیاز به چاپ فوری دارید حتما با چاپخانه حرفه ای سفارش دهید. چاپخانه آراکس با سابقه طولانی در زمینه چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ سربرگ و … آماده پذیرش سفارشات چاپی شما عزیزان می باشد. میتوانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

چاپ پاکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.