نکات مهم در کاربرد ست اداری

نکات مهم در کاربرد ست اداری

نکات مهم در کاربرد ست اداری


نکات مهم در چاپ و کاربرد ست اداری

نکات مهم در کاربرد ست اداری همواره مورد توجه صاحبان کسب و کار بوده است. هماهنگی و مرتب بودن در چاپ برای تمامی شرکت ها و سازمانها مهم و ضروری است. پس بهتر است همه اقلام در یک طرح و رنگ طراحی و چاپ شوند. هماهنگی در طرح و رنگ اقلام  نشانه حرفه ای بودن شماست.  در حقیقت به نوعی شما در سربرگ نامه ، پاکت و سایر اقلام حرفه ای بودن و نظم خود را نشان میدهید. همچنین که کاربرد ست اداری تنها به شرکت های بزرگ محدود نمیشود و کسب و کارهای کوچک هم اقدام به این کار میکنند.

اولین و پرکاربردترین مورد ست اداری که تقریبا همه آنرا لازم دارند تا در مکاتبات استفاده کنند “سربرگ” است. چاپ سربرگ برای استفاده در مکتبات اداری، نوشتن قراردادها، صدور پیش فاکتور، ثبت سفارشات و … مورد استفاده قرار میگیرد. سربرگ شامل لوگو، نام شرکت، آدرس، تلفن و مشخصاتی از این دست می باشد. نکات مهم در چاپ ست اداری به ویژه سربرگ این است که از لحاظ حقوقی نیز برای مجموعه شما اهمیت دارد. سربرگ به طور کلی در دوقطع A4 و A5 چاپ میشود.

پاکت نامه قلم دیگری از مجموعه ست اداری است که میتواند نامه و سایر اوراق اداری مهم را به دست مخاطب سازمان برساند. طرح روی پاکت نامه همان طرح سربرگ است و در سه  قطع A4 و A5 و ملخی چاپ میشود. شما برحسب نیاز میتوانید هرکدام از این سه سایز را برای نامه های اداری خود انتخاب کنید.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید : کاتالوگ یک ابزار بازاریابی موثر

چاپ ست اداری چاپخانه آراکس

اقلام مهم در ست اداری چیست؟ 

عضو مهم دیگر مجموعه و پر کاربرد ست اداری دفترچه های یادداشت یا به اختصار یادداشت اداری هستند. روی تمام میزهای یک شرکت این اوراق کوچک به چشم میخورند. معمولا یاداشت ها برای یادآوری یا ردو بدل کردن نوشته ها بین کارمندان استفاده میشوند. طرح یادداشت هم مانند سربرگ باید یکسان باشد. یادداشت ها معمولا بیشترین استفاده را دارند و به صورت دفترچه هم طراحی و چاپ میشوند. از نکات مهم در کاربرد ست اداری این است که از کاغذ یادداشت تا سربرگ و پاکت ها باید هماهنگ و یک شکل باشند.

پس طراحی اقلام اداری باید اصولی انجام گیرد. تا هم هویت شرکت را نشان دهد و با کیفیت باشد. چاپ ست اداری به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد روابط بین سازمانی و درون سازمانی است؛ باید به نکات مهم در چاپ ست اداری توجه کرد. آشفتگی یا عدم کیفیت در چاپ میتواند بی نظمی در کارها را هم به دنبال داشته باشد.

از دیگر  نکات مهم در چاپ و کاربرد ست اداری توجه به موضوع فعالیت شرکت است. قاون کلی برای هماهنگی در طراحی و چاپ این اقلام وجود ندارد اما تجربه نشان داده هماهنگی دراجزاء، نظم در سازمان را نشان میدهد. توجه به این نکات به ویژه برای کسب و کارهای بزرگ بسیار مهم است. بهتر است پیش از طراحی ست اداری، یک هویت بصری کامل برای سازمان خود طراحی کنید.

لازم است تا اطلاعات کسب و کار شما به طور کامل در اقلام ست اداری و طراحی آن درنظر گرفته شود. اطلاعات ضروری شامل همه آن چیزی است که مخاطب برای ایجاد ارتباط به آن نیاز دارد. اطلاعاتی همچون آدرس پستی، شماره های تماس، آدرس سایت و ایمیل و در صورت نیاز آدرس شبکه های اجتماعی لازم است که ذکر گردند.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید : چاپ سربرگ برای نامه های اداری

چاپ ست اداری چاپخانه آراکس چاپ سربرگ

در طراحی و چاپ ست اداری خلاقیت داشته باشید!

رعایت نکات مهم در چاپ اقلام ست اداری و توجه به استاندارد ها ضروری است. مهمترین نکته و استاندارد لازم هم توجه به اندازه ها و ابعاد هرکدام از سربرگ تا پاکت و غیره است. برای ابعاد کاغذها و پاکت ها و حیتی کاغذهای یادداشت اندازه های معمول همان  ابعاد A4 و A5 هستند. جالب است بدانید چاپ در این ابعاد استاندارد هزینه های شما را کاهش میدهد و بسیار کاربردی و موثر است.

اما نباید خلاقیت را طراحی و چاپ ست اداری کنار گذاشت.  خلاقیت در هر کسب و کاری میتواند نتیجه منحصر به فردی راهم به دنبال داشته باشد. اما خلاقیت نباید کاربرد محصول را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین استاندارها هم نباید جلوی خلاقیت را در طراحی بگیرد.  برخورداری از خلاقیت همراه با رعایت نکات مهم در چاپ اقلام ست اداری در نهایت محصولی جذاب و با کیفیت را ارائه میدهد.

طراحی ست اداری و استفاده از آن را میتوان به عنوان یک راه تبلیغاتی دانست. در حقیقت استفاده از این اقلام برای سازمان میتواند راهی برای برندسازی و ارتقای سطح یک سازمان باشد. رعایت هارمونی و هماهنگی در چاپ اقلام ست اداری خود یکی از ابزارهای موثر تبلیغاتی به شمار میرود.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید : چطور بهترین کاغذ برای چاپ ست اداری را انتخاب کنیم

چاپ ست اداری چاپخانه آراکس چاپ بروشور

چاپ با کیفیت ست اداری را از ما بخواهید!

اگر به دنبال یک طرح وچاپ منحصر به فرد برای ست اداری در سازمان خود هستید، با چاپخانه آراکس تماس بگیرید. ما آماده پذیرش انواع سفارشات چاپی شما را با تنوع بالا و کیفیت عالی هستیم. مجموعه چاپخانه آراکس با سابقه طولانی ارائه دهنده انواع خدمات چاپی از جمله چاپ سربرگ، چاپ پاکت A4 ، چاپ  بروشور و … می باشد. برای سفارش چاپ با دستگاه های افست و دیجیتال از طریق لینک زیر با ما درتماس باشید.

چاپ ست اداریمقالات

1 Comment

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
در امور چاپی نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه امور چاپی از قبیل چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ ست اداری و ... مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.